اسماعیل اسفندیاری پور، چهارشنبه شب در نشستی که در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد، افزود: این مقدار بذر مرغوب با هدف افزایش راندمان تولید در اختیار کشاورزان کشور قرار گرفت.
وی اظهار کرد: 80 درصد بازار صادرات گندم جهان در اختیار اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، آرژانتین، کانادا و استرالیاست،عقل و منطق حکم می کند که برای تولید گندم در کشور برنامه مدونی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در برنامه طرح اقتصاد مقاومتی که از طرف مقام معظم رهبری به دستگاه ها ابلاغ شد، برای هشت محصول راهبردی که در امنیت غذایی تعیین کننده است برنامه های 10 ساله تا افق 1404 تهیه شد.
وی تصریح کرد: برنامه های پشتیبان مثل مکانیزاسیون، بذر ،کشاورزی و تغذیه با همکاری موسسه های ملی و بخش خصوصی تنظیم شد و در مرحله اجرا قرار دارد.
وی اضافه کرد: از لحاظ تجهیزات کشاورزی میزان اعتبار توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در سال زراعی 93 – 92 از حدود هفت هزار میلیارد ریال به میزان 12 هزار میلیارد ریال در سال 1395رسیده است.
اسفندیاری پور، افزود: همچنین 30 هزار دستگاه تراکتور، یک هزار و 500 دستگاه کمباین و هشت هزار انواع دنباله بندهای تراکتور به مکانیزاسیون کشاورزی کشور از ابتدای آغاز فعالیت دولت یازدهم اضافه شده است.
همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شرایط استان در حوزه کشاورزی به دلیل خشکسالی های پیاپی مناسب نیست.
هاشم ولی پور مطلق افزود: مدیریت در بخش کشاورزی هر سال متغییر است و باید شرایط محیط و ...در نظر گرفته شود.
وی اظهار کرد: حساسیت در مدیریت به بخش کشاورزی وجود دارد،این حساسیت باید هم در حوزه اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی باشد تا شرایط موفقی برای کشاورزان رقم بخورد.
وی ادامه داد: در بخش اجتماعی باید ساختار سازی اجتماعی داشته باشیم و نظام بهره وری زمانی موفق است که با فرهنگ و سنت منطقه همخوانی داشته باشد.
وی یادآور شد: در بخش اقتصادی توجه به بازاریابی و کنترل بازار هم مهم است،برای رشد کشاورزی همه بخش های باید همراه باشد.
وی تصریح کرد: گیاهان دارویی و ... از ظرفیت های خراسان جنوبی است که می تواند با برنامه ریزی خوب موجب شکوفایی اقتصادی استان شود.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.