دکتر علیرضا رفیعی پور روز چهارشنبه در بازید از اداره دامپزشکی شهرستان مرزی درمیان، بیان کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرحله هشدار است، تاکنون در 9 استان گزارش شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون بیماری دامی با شرایط حاد در « درمیان »گزارش نشد، از این شهرستان به عنوان دومین تولید کننده گوشت سفید در خراسان جنوبی یاد کرد.
وی ادامه داد: با بازدید های مکرر کارکنان دامپزشکی بیماری حادی در این منطقه مرزی دریافت نشده است.
وی یادآور شد: دامپزشکی به عنوان یک مجموعه زیرساختی، نقش بسیار مهمی در چرخه غذایی سالم جامعه بر عهده دارد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم تکمیل آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی استان با پیشرفت فیزیکی 50 درصد گفت: به 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که مرحله اول پروژه شامل ساختمان است و از 100 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی اظهار کرد: تاکنون برای احداث این پروژه هشت میلیارد ریال هزینه شد و امسال اعتبار مصوب آن 20 میلیارد ریال است.
به گفته وی کار ساخت آزمایشگاه استان از اواسط سال 90 شروع شد و هدف از راه اندازی آن تسریع در انجام برخی آزمایش ها و صرفه جویی در هزینه هاست.
به گفته وی اداره کل دامپزشکی مسئولیت حفظ و حراست از سرمایه های دامی مردم را بر عهده دارد و به مناطق مختلف استان از جمله محله های عشایری خدمات رایگان دامپزشکی ارایه می دهد که این امر باعث امیدواری مردم می شود .
رفیعی با اشاره به اینکه اقدامات دامپزشکی بیشتر جنبه پیشگیری دارد،یادآور شد: با پیشگیری از انواع بیماری ها از خسارت میلیاردی به بخش دام و طیور جلوگیری می شود.
شهرستان درمیان با 70 کیلومتر مرز با افغانستان، 57 هزار نفر جمعیت دارد و اسدیه مرکز آن در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیم+ه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.