مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در بهار سال جاری با متولد شدن اولین نوزادان حیات وحش برخی افراد از سر دلسوزی، با مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت به گمان اینکه آنها رها شده‌اند، اقدام به زنده گیری آنها کردند که برگشت آنها به طبیعت سخت و گاها غیرممکن خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مردم خواست نوزادان حیوانات وحشی را در فصل زاد و ولد زنده گیری نکنند.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، حسن اکبری، امروز شنبه ۱۴ فروردین به رسانه‌های گروهی گفت: هرساله با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه اولین بره‌های قوچ و میش در سال ۱۴۰۰ در استان متولد شدند، افزود: زنده گیری نوزادان حیات وحش از جمله تخلفات زیست محیطی است که بعضی از افراد سهوا یا از روی عمد  اقدام به آن می‌کنند.

اکبری اظهار کرد: متاسفانه در بهار سال جاری با متولد شدن اولین نوزادان حیات وحش برخی افراد از سر دلسوزی، با مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت به گمان اینکه آنها رها شده‌اند، اقدام به زنده گیری آنها کردند که برگشت آنها به طبیعت سخت و گاها غیرممکن خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در این فصل از سال برخی افراد سودجو و متخلف اقدام به زنده گیری نوزادان حیوانات وحشی می‌کنند که  لطمات جبران ناپذیری به طبیعت وارد می‌کند چراکه علاوه بر حذف یک گونه جانوری از طبیعت که سال‌ها می‌تواند زادآوری داشته باشد، قطعا در ادامه نسل خلل ایجاد خواهد کرد.

اکبری بیان کرد: نوزادان حیات وحش زنده گیری شده حتی در صورت کشف و بازپس گیری از متخلفان و یا تحویل آنها از سوی دوستداران حیات وحش به ادارات حفاظت محیط زیست،  به دلیل تغذیه دستی، انس با انسان و عدم آموزش مهارت‌های لازم جهت زندگی در طبیعت، قابلیت بازگشت به عرصه‌های طبیعی را ندارند و به ناچار باید ادامه زندگی خود را در اسارت به سر ببرند که تحت این شرایط زندگی آنها دوام نخواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی به عموم مردم و علاقمندان به حیات وحش توصیه کرد در صورت مشاهده نوزادان حیوانات وحشی در طبیعت، هیچ گونه اقدامی جهت گرفتن آنها نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.