مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خراسان جنوبی از اجرایی شدن 434 طرح اقتصادی و اشتغالزایی طی سال جاری در این استان خبر داد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خراسان جنوبی گفت: ۴۳۴ طرح اقتصادی و اشتغالزایی در سه ماه نخست امسال با پرداخت ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات توسط این نهاد در استان اجرا شد.

به گزارش جماران، سید مجتبی موسوی اشتغالزایی این تعداد طرح را ۱۲ هزار و ۵۷۵ نفر بیان کرد و افزود: از مجموع ۴۳۴ طرح اقتصادی، ۴۱۰ طرح اجتماع‌محور سحاب، ۱۲ طرح تسهیلات‌محور و ۱۲ طرح بنگاه‌محور بوده است.

وی از اجرا و اتمام ۷۸ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری در استان خبر داد و گفت: اکنون نیز ۲۶ پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۴۶ طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور سحاب در استان خراسان جنوبی با ظرفیت اشتغال ۹۶۹ نفر و پرداخت ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات در دست اجرا است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خراسان جنوبی افزود: تاکنون حجم سرمایه‌گذای و مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه اشتغال اجتماع‌محور در خراسان جنوبی ۱۴۳ میلیارد تومان بوده است.

موسوی گفت: ۲۸ تسهیل‌گر در ۱۱ شهرستان استان در راستای اجرای امور طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور با این نهاد همکاری دارند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام علاوه بر برنامه‌های اقتصادی و اشتغالزایی در خراسان جنوبی که در چارچوب امضای تفاهم‌نامه با استانداری دنبال می‌شود، در حوزه اجتماعی و خدمات‌رسانی به نیازمندان نیز فعالیت دارد.

براساس تفاهم‌نامه‌هایی که در پی برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر (۱۵ مهر ۹۸) با حضور معاون اول رییس جمهوری در خراسان جنوبی به امضا رسید، برای چهار شهرستان مرزی استان معین محرومیت‌زدایی و توسعه انتخاب شد که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) معین شهرستان نهبندان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.