جواد زیوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۷ خرداد در استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و کاهش اضطراب آنان درخصوص بیماری کرونا حوزه‌های امتحانی استان خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۲ گروه تقسیم شده است.

وی گفت: گروه اول دانش‌آموزان رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک هستند و گروه دوم رشته‌های علوم انسانی، معارف اسلامی، سوم متوسطه و پیش‌دانشگاهی نظام قدیم که برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله بین صندلی‌ها ۱.۸ تا ۲ متر در نظر گرفته شده است.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین حوزه‌ها در فاصله هر جلسه امتحان تا امتحان بعدی ضدعفونی می‌شود که امیدواریم با اجرای همه این موارد بتوانیم امتحانات ایمن و بدون استرس را برگزار کنیم.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص سال جاری در طراحی سوالات امتحانات نهایی ۲ بخش سوالات الزامی و سوالات انتخابی در نظر گرفته شده است.

زیوری تصریح کرد: در بخش سوالات الزامی برای کسب ۱۶ نمره از ۸۰ درصد محتوای کتب درسی که به صورت حضوری (از اول مهر تا پایان بهمن ۹۸) تدریس شده است، دانش‌آموزان ملزم به پاسخگویی به تمامی سوالات هستند.

وی افزود: در بخش سوالات انتخابی برای کسب چهار نمره که در ۲ نوع طراحی می‌شود، طبق توضیحات لازم که به دانش‌آموزان داده شده است باید اقدام به پاسخگویی کنند.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در نوع اول ۲۰ درصد محتوای کتب درسی که به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، ابتکارات دبیران محترم در بستر پیام رسان‌ها و نیز شبکه شاد تدریس شده و در نوع دوم از محتوای ۸۰ درصدی که به صورت حضوری تدریس شده است دانش‌آموزان باید اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این شیوه ضمن ارزش‌گذاری به تلاش دانش‌آموزان و همکارانی که آموزش‌های غیرحضوری را دنبال کرده‌اند به همه دانش‌آموزان به ویژه افرادی که نتوانسته‌اند از آموزش‌های غیرحضوری استفاده کنند نیز با پاسخگویی کامل به سوالاتی که از بخش تدریس حضوری طرح شده، فرصت کسب نمره ۲۰ داده شود تا به دلیل عدم دسترسی به آموزش‌های غیرحضوری حقی از آنها تضییع نشود.

براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه جز مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌ها از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه بازگشایی می‌شوند ولی حضور دانش‌آموزان الزامی نیست و فقط می‌توانند برای رفع اشکال و سوال از معلمان به مدارس مراجعه کنند.

مدارس استان خراسان جنوبی در پی شیوع ویروس کرونا در کشور از پنجم اسفند سال گذشته تعطیل بوده اما آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی، شبکه شاد و تلویزیون ادامه داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.