حسن مالکی عصر یکشنبه در آیین توزیع این پنل‌های خورشیدی که با حضور سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی و فرماندار سربیشه برگزار شد، افزود: ۵۰ دستگاه پنل خورشیدی با اعتبار ۱۹۰ میلیون تومان خریداری و بین عشایر شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه این تعداد پنل‌ خورشیدی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده خریداری شده است گفت: پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایری به منظور استفاده از روشنایی، شارژ گوشی‌های تلفن همراه، شارژ چراغ قوه، استفاده از رادیو و تلویزیون و مشک برقی به کار گرفته می‌شود.

مدیر امور عشایر سربیشه بیان کرد: سال گذشته نیز ۳۵ خانوار عشایر این شهرستان با نصب و توزیع ۲۲ دستگاه پنل خورشیدی ثابت و سیار در محلات عشایری از نعمت برق‌ برخوردار شدند.

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی با سفر به شهرستان سربیشه از محلات عشایری بخش درح این شهرستان بازدید کرد.

احداث بند خاکی در محله عشایری چاه محمودک از خواسته‌های عشایر بود که فرماندار سربیشه قول پیگیری و احداث بند خاکی را داد.

سه هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر در شهرستان سربیشه زندگی می کنند که ۱۳۵ هزار راس دام سبک و سنگین را پرورش می‌دهند.

همچنین در شهرستان مجاور سربیشه فرماندار نهبندان گفت: برای اجرای زیرساخت‌های برق‌رسانی به سایت‌های جدید مسکن محرومان در این شهرستان تاکنون ۲۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مجید بیکی در بازدید از روند برق‌رسانی به مسکن محرومان که با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی برگزار شد افزود: اجرای زیرساخت‌های برق رسانی به سایت‌های جدید مسکن محرومان از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی بیان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های برق‌رسانی به مسکن محرومان شهرستان نهبندان به ۲۱ میلیارد ریال دیگر اعتباز نیاز است و روند برق‌رسانی همزمان با پیشرفت طرح‌ها در حال انجام است.

فرماندار نهبندان با یادآوری اینکه سهمیه احداث مسکن محرومان این شهرستان یک هزار و ۶۱۴ واحد بوده‌ است گفت: از این تعداد ۵۸۰ واحد سهمیه بنیاد مسکن و یک هزار و ۳۴ واحد سهمیه کمیته امداد است و از مجموع ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان خراسان جنوبی سهمیه اختصاصی به نهبندان بیش از ۲ برابر نسبت جمعیت شهرستان به کل استان است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۴۵۰ واحد مسکن محرومان در شهرستان نهبندان تکمیل و افتتاح شده و بقیه طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی مختلف در دست اجرا است.

بیکی افزود: طرح ساخت مسکن محرومان اقدامی خوب و ماندگاری از سوی دولت است و رضایت روستاییانی که توان احداث مسکن مقاوم را نداشته‌اند، در پی داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.