محمدرضا حقیقی‌راد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد پنل خورشیدی با اعتبار ۲۶۰ میلیون تومان خریداری شده  و ۴۰۰ خانوار عشایر شهرستان از مزایای آن برخوردار شدند.

وی بیان کرد: پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایری به منظور استفاده از روشنایی، شارژ گوشی‌های تلفن همراه، شارژ چراغ قوه، استفاده از رادیو و تلویزیون و مشک برقی به کار گرفته می‌شود.

حقیقی‌راد عنوان کرد: همچنین ۳۰ دستگاه کانکس سرویس بهداشتی نیز با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان برای عشایر شهرستان خریداری شد و در حال نصب در محلات عشایری است.

وی از توزیع ۳۰ بسته غذایی بین عشایر به ارزش هر بسته ۲۰۰ هزار تومان خبرداد و گفت: برای پیشگیری از ویروس کرونا در چند نوبت محلات و چادرهای عشایر ضدعفونی شده است.

سرپرست امور عشایری درمیان با اشاره به اینکه براثر بارندگی‌های خوب در سال آبی جاری، وضعیت مراتع شهرستان از لحاظ پوشش گیاهی بسیار عالی است، اضافه کرد: امسال عشایر به دلیل مراتع سرسبز و آب‌ کافی خوشحال هستند و دغدغه‌ای در خصوص تامین آب و علوفه دام خود در فصل بهار ندارند.

حقیقی راد افزود: بارش‌های خوب و مراتع سرسبز عشایر این منطقه را نسبت به افزایش تولید و کسب درآمد بیشتر خوش بین‌تر از سال‌های قبل کرد طوری که همه عشایر امسال برای افزایش تولیدات بسیج شده‌اند.

شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.