علی خطیب‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۴۰ فقره به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال توسط صندوق امداد ولایت و ۴۶۱ نفر به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شده است.

وی بیان کرد: این وام کارگشایی برای رفع مشکلات مددجویان از جمله درمان، کمک جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی، کمک معیشت، فرهنگی و سایر مشکلات مددجویان پرداخت شده است.

خطیب‌زاده با بیان اینکه سال گذشته در راستای کمک به احداث مسکن مقاوم روستایی مبلغ ۳۴ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به ۲۲۹ مددجوی زیرپوشش امداد پرداخت شده است، اضافه کرد: در این مدت ۱۰۳ نفر از تسهیلات گازکشی منزل به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال بهره‌مند شدند.

وی عنوان کرد: ۲۲ مددجوی نهبندان در راستای تولید و اشتغال با دریافت پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از تسهیلات صندوق امداد ولایت بهره‌مند شدند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان با اشاره به هزینه کرد ۶۰۰ میلیون تومانی در بخش فرهنگی برای مددجویان در سال گذشته اظهار داشت: در این مدت کمک هزینه تحصیلی ۶۸۸ دانش‌آموز به ارزش بیش از ۷۰۹ میلیون ریال و کمک هزینه تحصیلی ۶۳ دانشجو و طلبه علوم دینی به مبلغ ۹۱۰ میلیون ریال پرداخت کردیم.

وی بیان کرد: برگزاری اردوهای زیارتی و تربیتی برای مددجویان از جمله برنامه‌های فرهنگی است که توسط کمیته امداد برگزار می‌شود و در این خصوص نیز سال گذشته ۴۹۸ مددجو با اعتبار بیش از ۴۰۰ میلیون ریال به اردوهای زیارتی تربیتی اعزام شدند.

خطیب‌زاده عنوان کرد: سال گذشته یک هزار و ۴۰ نفر از مددجویان جامعه هدف از قبیل زنان سرپرست خانوار، نوعروسان، فرزندان بازمانده از تحصیل، مجریان طرح‌های اشتغال و فرزندان در آستانه ازدواج و سایر گروه‌های هدف از کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای این نهاد بهره‌مند شدند.

وی عنوان کرد: کمیته امداد شهرستان نهبندان سال گذشته جهت تقویت بنیه دینی به ۱۰۰ نفر از افراد شرکت کننده در پیاده‌روی اربعین حسینی ۷۹۶ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت کرده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان گفت: تعداد ۱۲۵ دانش آموز ممتاز روستایی تحت حمایت از ظرفیت مجتمع‌های شبانه‌روزی امداد استفاده می‌کنند که در سال گذشته بیش ۲ میلیارد ریال در این خصوص هزینه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.