به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح شنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر بیرجند اظهار کرد: مشورت و شورا نقطه مقابل استبداد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مشورت به معنای طلب نظر کارشناسی درست در هر امری است، بیان‌کرد: استفاده از نظرات کارشناسی صاحب نظران ما را از آسیب‌های استبداد به رأی دور نگه می‌دارد.

عبادی گفت: متأسفانه در جامعه جهانی گاه به اسم شورا و مشورت جنایت‌هایی را انجام می‌دهند که نمونه آن را در جنگ‌ها و آدم‌کشی‌های استکبار می‌توان دید.

وی اظهار کرد: باید به هر آنچه به دست ما رسیده به شکل یک امانت نگاه کنیم و در هر صورت در برخورد با آن از مشورت با عقلاء بهره بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه علاوه بر ظاهر موضوع، باطن کارها نیز باید به صورت دقیق بر اساس مشورت صورت گیرد، بیان‌کرد: تا درون درست نشود نمی‌توان به اهداف مد نظر رسید.

عبادی با بیان اینکه دنیای امروز مکرر حرف از شورا، مشورت، حقوق بشر و آزادی می‌زند، گفت: متأسفانه در باطن این حرف‌های به ظاهر زیبا اغراض دیگری نهفته است.

وی با انتقاد از سیاست‌گذاری‌های متفاوت دولت‌ها در موضوعات مختلف، اظهار کرد: یک دولت زیر ساخت‌های کاری را تا حد زیادی پیش می‌برد ولی دولت جدیدی بی‌توجه به آن زیر ساخت‌ها مسیر دیگری را آغاز می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اگر دولت‌ها به دور از اعمال سلیقه از سیاست‌گذاری دقیق و علمی پیروی می‌کردند در طول ۴۰ سال گذشته شاهد پیشرفت بیشتری در جامعه می‌بودیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.