به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پنجمین دوره انتخابات مجامع شهرستانی جمعیت هلال احمر، ۲۳ خرداد همزمان با سراسر کشور با مشارکت اعضای این جمعیت در ۱۱ شعبه هلال احمر استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک سازمان امدادی و بشر دوستانه بین‌المللی است که عموم مردم می‌توانند در آن عضویت و در تعیین سرنوشت آن نیز نقش مستقیم و اثرگذاری داشته باشند.

رئیس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی گفت: در حقیقت مردم ارکان اصلی جمعیت هلال احمر را تشکیل و سرمایه ارزشمند این نهاد عام‌المنفعه محسوب می‌شوند.

رضایی با اشاره به برگزاری این انتخابات به صورت هر ۴ سال یک بار در کلیه مراکز جمعیت هلال احمر کشور، بیان‌کرد: بیش از ۱۱ هزار نفر در استان خراسان جنوبی عضو واجد شرایط شرکت در پنجمین انتخابات مجامع شهرستانی هستند که از عموم این اعضا جهت شرکت در انتخابات مجامع دعوت می‌شود تا با حضور پرشور و اثرگذار خود در مأموریت‌های انسان‌دوستانه و ارزشمند این نهاد خیریه نقش آفرینی کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فرایند برگزاری و روز شمار مراحل مختلف انتخابات و موضوع ثبت‌نام داوطلبین برای عضویت در شوراهای اجرایی به کلیه شعب جمعیت هلال احمر استان ابلاغ شده است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از اولویت‌های ستاد انتخابات در استان خراسان‌جنوبی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی اعضای شرکت کننده در مراحل مختلف انتخابات است تا از حوادث احتمالی ناشی از این ویروس جلوگیری شود.

رضایی افزود: اعضا فعال واجد شرایط در صورت تمایل برای عضویت در شورای اجرایی و بازرسی شعب می‌توانند تا ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر استان ضمن ثبت نام، مدارک لازم را به ستاد اجرایی انتخابات آن شهرستان ارائه دهند.

وی با بیان اینکه متقاضیان باید واجد شرایط اختصاصی مندرج در قانون مربوطه باشند، گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه و اساسنامه و اصول بنیادین جمعیت هلال احمر از شرایط عمومی برای ثبت نام اعضای است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.