به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز مهدی زاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شاهد روند صعودی آمار ابتلاء به کرونا در استان هستیم.

وی با بیان اینکه آمار روزانه مبتلایان در مرحله اول فاصله گذاری اجتماعی و رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم تک رقمی شده بود، گفت: متأسفانه از ابتدای اردیبهشت ماه و بعد از طرح فاصله گذاری هوشمند عده‌ای از هم استانی‌ها ضوابط را رعایت نکرده‌اند که این روزها شاهد دو رقمی شدن آمار ابتلای روزانه هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۱۵ مورد جدید ابتلاء به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه فوتی طی این مدت نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار ابتلاء در استان مربوط به شهرستان بیرجند با ۱۸۷ مورد است، تصریح کرد: روند صعودی ابتلای روزهای اخیر هم مربوط به شهرستان بیرجند بوده به طوری که امروز از ۱۵ مورد شناسایی شده ۱۳ مورد در بیرجند بوده است.

وی به آمار تفکیکی ابتلاء به کرونا در سایر شهرستان‌های استان هم اشاره کرد و گفت: در شهرستان طبس ۱۴۵ مورد ابتلاء، قاین ۶۳، زیرکوه ۳۸، فردوس، ۲۵، سرایان ۳۵، بشرویه ۱۹، درمیان ۱۷، سربیشه هفت، نهبندان ۴ و خوسف نیز ۴ نفر است.

مهدی زاده مجموع آزمایشات انجام شده کرونا در استان را دو هزار و ۷۱۳ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۴۴ مورد مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: ۴۸۸ نفر از مبتلایان خدمات سرپایی دریافت کرده و ترخیص شده‌اند و ۱۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گفته وی ۴۲ نفر از مبتلایان به این بیماری در استان متأسفانه جان خود را از دست داده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.