علی اصغر آسمانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که از این تعداد برای ۹۱۴ روستا تهیه طرح هادی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در ۱۴۱ روستا نیز طرح‌ها به روز و بازنگری شده است، بیان‌کرد: همچنین برای ۷۲ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز طرح هادی تدوین شده که در این زمینه ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

آسمانی‌مقدم ادامه‌داد: از ۹۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان‌جنوبی تاکنون در ۵۶۱ روستا نیز طرح هادی اجرا شده و هر روز نیز درخواست‌هایی از روستاهای متعدد برای اجرای طرح هادی در آن مناطق داریم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های هادی مربوط به سال ۹۸ تا پایان سال مالی یعنی تیرماه ۹۹ ادامه دارد، گفت: بعد از آن نیز برای اجرای طرح‌های هادی در سال جدید کمیته‌های مربوطه تشکیل و تصمیم‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

هزینه کرد ۱۴۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های هادی در استان

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی افزود: در زمینه اجرای طرح‌های هادی در روستاهای خراسان جنوبی تاکنون ۱۴۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه کرده‌ایم.

آسمانی‌مقدم با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بنیاد مسکن بحث در اختیار قرار دادن قیر رایگان بوده است، بیان‌کرد: در این زمینه تاکنون ۶۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیر رایگان در اختیار ۳۳۱ روستا قرار داده است.

وی ادامه داد: از این محل تاکنون سه میلیون و ۵۷ هزار مترمربع آسفالت انجام شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه موضوع صدور اسناد مالکیت از جنبه‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است، گفت: کاهش اختلافات ملکی، بالا بردن ارزش اقتصادی ملک و امکان استفاده از آن در محاکم در هنگام اختلاف برای اثبات مالکیت از جمله این مزایا است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه موضوع صدور اسناد مالکیت را در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: تاکنون ۶۹ هزار و ۷۷۵ جلد سند صادر شده است.

وی یادآور شد: از این میزان هفت هزار و ۲۴۹ سند صادره مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۶۲ هزار و ۵۲۶ سند صادره نیز مربوط به روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.