سیدمحسن نصیرائی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته چهار میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام شده است.

وی گفت: در درمیان ۱۹۴ واحد مرغداری وجود دارد که از این تعداد بیش از ۸۰ واحد فاقد مجوز هستند، رعایت نکردن حریم راه، حریم بهداشتی، حریم محیط زیست و حریم اراضی کشاورزی از جمله موارد غیرمجاز بودن این تعداد واحد مرغداری است.

نصیرائی ادامه داد: ساماندهی و صدور مجوز این مرغداری‌ها نیازمند پیگیری از مرکز است و این مشکل چندین سال است که در شهرستان وجود دارد.

وی شهرستان درمیان را دومین تولید کننده گوشت سفید در خراسان جنوبی معرفی کرد و گفت: گوشت تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان، به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان عرضه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان با اشاره به اینکه سالانه در هر واحد مرغداری امکان چهار نوبت جوجه ریزی وجود دارد، اظهار داشت: کمبود و گرانی قیمت نهاده‌ها، گرانی و نوسان قیمت جوجه یک روزه، نوسان قیمت فروش مرغ زنده از مهمترین مشکلات پرورش دهندگان طیور در شهرستان است.

نصیرائی عنوان کرد: با توجه به اینکه درمیان دومین تولید کننده گوشت سفید استان است نیاز است که  ذرت و سویا یارانه‌ای بیشتری به شهرستان اختصاص یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.