حسن علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار هزار و ۷۹۰ کیلوگرم فرآورده خوراکی طیور که قابلیت مصرف انسانی نداشته مربوط به ۲ کشتارگاه صنعتی استان بوده است.

وی گفت: این کشتارگاه‌ها علاوه بر نیاز مرکز استان درصد زیادی از نیاز سایر شهرستان‌ها را تولید می‌کنند که نظارت دقیق و تخصصی بازرسان بهداشتی و مستقر در این واحدها سبب خروج این فرآورده‌ها از چرخه مصرف انسانی شده است.

رییس شبکه دامپزشکی بیرجند افزود: همچنین در کشتارگاه دام بیرجند به عنوان تنها منبع مجاز تامین گوشت قرمز تازه و با تلاش و تیزبینی بازرسان بهداشتی ۷۰ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف معدوم‌سازی شد.

وی بیان کرد: در این مدت مقدار ۹۷۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی که قابلیت مصرف انسانی را نداشت با همت واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شهرستان از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

علیزاده گفت: امیدواریم با بازرسی‌های دقیق دست سودجویان و تهدید کنندگان بهداشت و سلامت جامعه از بازار فرآورده‌های خام دامی کوتاه شود و محصولی با کیفیت و سالم به دست مصرف کنندگان برسد.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ کشتارگاه دام و سه کشتارگاه طیور است که از این تعداد یک کشتارگاه دام و ۲ کشتارگاه طیور در بیرجند فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.