مسعود مستقیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۴ نفر قبل از انجام شکار غیرمجاز حیات وحش و حین شروع به شکار دستگیر شدند.

وی گفت: با تلاش و حضور فعال پرسنل یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در مناطق تحت مدیریت، مناطق آزاد مستعد، مناطق مرزی و مناطق کویری برای حفاظت پایدار از عرصه محیط زیست و پیشگیری از شکار غیرمجاز، حیات وحش این استان جای امن برای شکارچیان نخواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: از شکارچیان غیرمجاز لاشه ۲ راس جبیر، ۲ راس قوچ وحشی، یک راس کل وحشی، ۱۴ قطعه کبک، دام‌ها و تله‌های زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پرندگان وحشی و سایر حیوانات کشف شد.

وی تصریح کرد: سلاح‌های شکاری ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی، فشنگ‌های غیرمجاز خفیف، فشنگ‌های سلاح‌های شکاری گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی و ادوات و وسایل انجام شکار غیرمجاز حیات وحش، دوربین‌های چشمی و چاقو، نورافکن و قفس‌های نگهداری پرندگان وحشی از دیگر مواردی است که کشف و ضبط شده است.

۱۶ درصد مساحت خراسان جنوبی زیر پوشش حفاظت محیط زیست است و در این مناطق هشت نوع گربه‌سان نظیر یوزپلنگ آسیایی، پلنگ، گربه شنی، وحشی و پالاس و گونه‌های کمیابی همچون قوچ اوریال، کل، بز، میش و سایر گونه‌های جانوری یافت می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.