علیرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بحث شیوع کرونا و متعاقب آن بیکاری برخی از افراد و درخواست مقرری بیکاری از سوی آنان اظهار کرد: افرادی که در شرایط شیوع کرونا درخواست مقرری بیکاری داده‌اند به سه دسته تقسیم می‌شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: گروه اول افراد دارای ۱۰ رده شغلی بیان شده در بخشنامه دولت (مانند مراکز تولید و توزیع غذای آماده، مراکز تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار و …) برای پرداخت بیمه بیکاری هستند.

محمدی ادامه‌داد: گروه دوم افرادی هستند که در این ۱۰ رده شغلی بیان شده در بخشنامه قرار ندارند ولی به هر دلیلی از شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه آسیب دیده و بیکار شده‌اند.

وی افزود: گروه سوم نیز افرادی هستند که به صورت معمولی و طبق روال هرسال به دلایل مختلف بیکار می‌شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در پایش‌های اولیه استحقاق افراد متقاضی برای دریافت بیمه بیکاری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه پایش را اداره کار انجام داده و سپس لیست را برای واریز مقرری در اختیار تأمین اجتماعی قرار می‌دهد، گفت: اگر دولت به تعهد خود در زمینه مبالغی که برای پرداخت بیمه بیکاری به مشاغل مطرح شده نیاز است، عمل کند تأمین اجتماعی نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را به حساب افراد متقاضی بیمه بیکاری واریز می‌کند.

وی اظهار کرد: از آغاز مهلت قانونی برای درخواست بیمه بیکاری تا پانزدهم فروردین ماه سال ۹۹ در خراسان‌جنوبی هزار و ۷۰۴ نفر بعد از پایش های اولیه اداره کار برای پرداخت بیمه بیکاری وارد کانال تأمین اجتماعی شدند که تأمین اجتماعی نیز بررسی‌های مربوط به خود را انجام خواهد داد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی در زمینه تعداد افرادی که در سال گذشته مشمول پرداخت مقرری بیمه بیکاری شده‌اند، گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان بهمن ماه همان سال هزار و ۱۱۱ نفر در خراسان‌جنوبی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شدند.

محمدی گفت: به طور متوسط ماهیانه بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان حق بیمه بیکاری در سال گذشته به افراد مشمول پرداخت شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم با پایان شیوع بیماری کرونا و بازگشت افراد به روال عادی زندگی رونق به کسب و کارها و واحدهای صنعتی بازگردد و تعداد افراد درخواست کننده بیمه بیکاری نیز به همان نسبت کاهش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.