محمدرحیم شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از تجهیزات مورد نیاز پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر خراسان‌جنوبی بحث خودروی نجات است که یکی از گران‌ترین تجهیزات امدادی محسوب می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نیاز به پنج خودروی نجات برای پایگاه‌های امداد و نجات شهرستان‌های استان داریم، بیان‌کرد: سال گذشته سه خودروی نجات به هلال احمر خراسان‌جنوبی اختصاص یافت که به سه شهرستان طبس، نهبندان و بیرجند داده شد.

شهریاری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که سال گذشته بیشترین خودروی امداد و نجات به آن اختصاص یافت، گفت: خراسان‌جنوبی یک استان پهناور و با محورهای مواصلاتی متعدد و طولانی است و تلاش شده که پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در مکان‌هایی احداث شوند که بیشترین کارایی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۲۳ پایگاه امداد و نجات هلال احمر وجود دارد، اظهار کرد: مکان‌یابی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای خراسان‌جنوبی به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر امداد و نجات در تصادفات در حوادث طبیعی چون سیل و اتفاقاتی چون کرونا نیز بتوانند خدمت‌رسانی داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در کنار برخی از پایگاه‌های امداد و نجات مانند منطقه نیم بلوک قائن سوله‌های امدادی شامل اقلام امدادی نیز وجود دارد تا در هنگام حوادث در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم خدمت‌رسانی به هم استانی‌های عزیز داشته باشیم.

شهریاری گفت: در برخی از محورهای مواصلاتی خراسان‌جنوبی چون دیهوک- طبس- دیگ رستم یک پایگاه امداد و نجات وجود دارد ولی به واسطه طولانی بودن مسیر در صورت فراهم شدن شرایط امکان ایجاد یک پایگاه امداد و نجات دیگر نیز در این محور هست.

وی بیان‌کرد: یکی از اولویت‌های ما ایجاد پایگاه امداد و نجات در مسیر طبس به اصفهان است چرا که موافقت اولیه آن أخذ شده و یک ضرورت محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.