معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: راه اندازی پایگاه در بجستان نقش مهمی در ارتقاء سطح کیفی خدمات این بخش به متقاضیان و مصدومان سوانح جاده ای دارد.
بهرام غیبی ضمن قدردانی از مشارکت خانواده شهید مرتضی فرقانی در تاسیس پایگاه امداد و نجات بین جاده ای بجستان افزود: پس از تامین نیازهای اولیه، اقلام و تجهیزات امدادی پایگاه علال احمر بجستان تکمیل می شود تا در ایمنی‌ بخشی به مسافران و زائران در مسیر جاده ارتباطی خراسان جنوبی به خراسان رضوی موثر باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حسین وحیدی امام جمعه بجستان نیز در این مراسم گفت: اگر به واسطه راه اندازی این پایگاه امدادی و تلاش امدادگران و نجاتگران فعال در آن جان یک انسان هم از مرگ نجات یابد نتیجه مطلوب حاصل شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: هزینه راه ‌اندازی پایگاه هلال احمر بجستان در سه مرحله شامل سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار ملی ، 880 میلیون ریال اعتبارات استانی و دو میلیارد ریال مشارکت خیر تامین شد.
سید مجتبی احمدی افزود: این پایگاه در زمینی به وسعت پنج هزار مترمربع و زیربنای 200مترمربع در مسیر ترانزیتی هفت استان خراسانهای شمالی و جنوبی، کرمان، یزد، اصفهان، فارس و هرمزگان واقع است.
فرماندار بجستان نیز این شهرستان را الگوی همبستگی و وحدت نهادها و دستگاههای اجرایی در خدمت به مردم توصیف و بیان کرد: برای ایجاد پایگاه هلال احمر نیز همه دستگاهها همراه جمعیت هلال احمر بودند و با پیگیری مجدانه آن را راه ‌اندازی کردند.
حسین ابراهیمی کردیانی افزود: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی بجستان که نقطه ورود و خروج خراسان رضوی از چند استان کشور است تقویت زیرساختهای امداد و انبار جمعیت هلال احمر این شهرستان ضروری است.
500 نفر امدادگر در قالب جمعیت هلال احمر شهرستان بجستان سازماندهی شده و فعالیت دارند.
مرکز شهرستان 31 هزار نفری بجستان در فاصله 289 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد. بجستان مرکب از دو بخش مرکزی و یونسی دارای 49 رستا است. 16 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
2095/1922
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.