مجید درویشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این باغ‌ها شامل درختان زرشک، گل محمدی، پسته و بادام است که بیشتر درختان سبز شده است.

وی بیان کرد: سال ۹۷ نیز در حدود ۸۰ هکتار از اراضی شهرستان کاشت نهال دیم در اراضی شیب‌دار انجام شد که طرح موفقی بوده است.

درویشی افزود: کشاورزانی که خودشان زمین دارند می‌توانند نسبت به کاشت نهال دیم اقدام کند و جهاد کشاورزی در این زمینه کمک بلاعوض نهال پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین کشاورزانی که از خودشان زمین برای کاشت نهال ندارند می‌تواند اراضی ملی مدنظر خود را به جهاد کشاورزی معرفی کنند تا در کمیته‌ای با حضور کارشناس مختلف جهاد کشاورزی و منابع طبیعی توجیه بودن طرح بررسی و در صورت توجیه اقتصادی، زمین به کشاورزان برای کاشت نهال دیم واگذار شود.

درویشی عنوان کرد: باید در اراضی دیم بیشتر درختان مقاوم و سازگار با هر منطقه کشت شود و برای استفاده بهینه از آب باران در اطراف درختان سامانه هلالی آبگیر به درستی اجرا شود.

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه اظهار داشت: خشکسالی و کمبود منابع آبی جهاد کشاورزی را به سمت تغییر الگوی کشت با هدف استفاده بهینه از اراضی دیم و ایجاد باغ در اراضی شیب‌دار و مستعد سوق داد که این اقدام باعث توسعه باغ‌ها، افزایش تولید، اشتغالزایی و افزایش درآمد روستاییان می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.