علی ناصری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی که در ۲۴ گذشته انجام شده در بیشتر نقاط مشکل خاصی نداشته ولی در اکثر روستاها شاهد وقوع سیلاب بودیم و تاکنون تخریب عمده‌ای گزارش نشده است.

وی گفت: بسته شدن برخی راه‌ها و قطع برق از دیگر مشکلات به وجود آمده ناشی از بارندگی‌های شدید بوده که توسط عوامل مربوطه رفع شده است.

فرماندار بیرجند با اشاره به آب افتادگی قنوات در برخی روستاهای شهرستان افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی میزان خسارت‌ها هستند تا در زمان مناسب نسبت به بازگشایی قنوات اقدام کنند.

وی اظهار داشت: تیم های راهداری نیز در ایل راه‌های عشایری و روستاهایی که راه ارتباطی آنها مسدود شده است، برای بازگشایی مستقر شدند.

ناصری با بیان اینکه بارندگی‌ها تا روز پنجشنبه در شهرستان بیرجند ادامه دارد گفت: در منطقه بالادست بند امیرشاه نیز با توجه به سابقه رانش زمین به اهالی اخطار تخلیه منازل داده شده است.

وی به انجام ۱۲ مورد بازدید توسط کارشناسان حوزه مدیریت بحران فرمانداری بیرجند اشاره کرد و افزود: از نقاط حادثه خیز که قرار بوده دستگاه‌های مختلف و اعضای شورای مدیریت بحران اقداماتی را انجام دهند بازدید انجام شده است.

فرماندار بیرجند گفت: ۷۵ مورد تماس تلفنی شهروندان در ۲۴ ساعت گذشته به خاطر آبگرفتگی منازل داشتیم که توسط دستگاه‌های مربوطه پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط کوهستانی و سردسیر از جمله دهستان شاخنات شاهد بارش برف بودیم اظهار داشت: با این وجود همه راه‌های مواصلاتی باز است.

ناصری میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان بیرجند را ۴۲.۴ میلیمتر عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲۰۲ میلیمتر بارندگی در شهرستان بیرجند ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با میزان ۱۶۴ میلیمتر بارندگی‌های خوبی داشته ایم.

وی ادامه داد: امسال میزان بارندگی‌ها مناسب بوده و رحمت خداوند شامل همه مردم شده و با توجه به پیش بینی هواشناسی، توده جدید بارشی را چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری شاهد خواهیم بود.

فرماندار بیرجند با تاکید بر اینکه از همه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و مردم درخواست می‌شود اقدامات مراقبتی و پیشگیری را انجام دهند گفت: دستگاه‌های امدادی و کشیک‌های مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند که در صورت بروز مشکل خدمت رسانی به مردم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روستای در محاصره سیل نداریم ادامه داد: آن مقدار سیلابی که در روستاها جاری شده، منجر به خسارت‌هایی شده اما آبگرفتگی عمده که باعث محاصره روستا شود، نداشتیم.

ناصری با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از ورود سیلاب به شهرک صنعتی بیرجند انجام شده است گفت: در محدوده روستاهای امیرآباد، حاجی آباد و روستاهای بالادست شهرک صنعتی پیگیری‌هایی برای ساماندهی رودخانه‌های اطراف انجام و موارد لازم به آب منطقه‌ای اعلام شده تا نسبت به جداره سازی رودخانه‌ها اقدام و نقاط ضعف رفع شود.

وی افزود: در حال پیگیری اعتبار لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم تا با تخصیص آن ساماندهی کار رودخانه‌های این منطقه انجام شود.

فرماندار بیرجند درباره طرح جامع مدیریت سیلاب شهر بیرجند گفت: این طرح باید ابتدا توسط مشاور تهیه شود و به تایید شهرداری و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان برسد تا بتوانیم برای تامین اعتبار آن تصمیم گیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم زمان بارندگی از حضور در مناطق کوهپایه‌ای خودداری کنند افزود: ماهیت بارندگی‌های بهاری وقوع روان آب و سیلاب است لذا تقاضا می‌شود در چنین ایامی مردم از محل آب‌روهای اطراف جاده‌ها عبور و مرور نکنند و از دوربرگردان استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.