محمد محمدزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در ۲ فاز توسط مشاور تدوین و ارایه شده اما از آنجا که هزینه‌های زیادی برای اجرای آن لازم است باید دستگاه‌های دیگر از جمله فرمانداری و شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی همکاری کنند.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران فرمانداری درخصوص تامین اعتبار مورد نیاز این طرح مصوبه‌ای سال گذشته صادر کرد که امیدواریم با همکاری فرمانداری و شرکت آب بتوانیم این طرح را سریعتر اجرایی کنیم تا شاهد مشکلات ناشی از بارندگی‌های شدید در سطح شهر نباشیم.

معاون شهردار بیرجند گفت: رقم پیشنهاد شده از سوی مشاوره بالا بوده و حدود ۲ میلیارد تومان برآورد شده که تامین چنین اعتباری از عهده شهرداری به تنهایی خارج است و باید سایر دستگاه‌های متولی نیز پای کار باشند.

وی ادامه داد: بارندگی‌هایی که از شب گذشته با شدت در شهر بیرجند رخ داد منجر به تخریب برخی دیوارهای قدیمی در خیابان‌های مدرس و جمهوری شده است.

محمدزاده گفت: با توجه به اخطاریه‌های هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استانداری عوامل انسانی و تجهیزات و ماشین آلات شهرداری در آماده باش کامل بودند و با شروع بارندگی از روز گذشته تمامی نیروها مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در برخی نقاط سطح شهر شاهد آبگرفتگی بودیم اظهار داشت: آبگرفتگی‌ها به این دلیل است که حجم آب از ظرفیت‌های کانال‌های شهر بیشتر است اما مورد خاصی که شهروندان دچار مشکل شوند، به وجود نیامده است.

وی بیان کرد: در مدرس ۴۸ از منازل قدیمی رحیم آباد دیواری تخریب شده که با کمک نیروهای امدادی و آتش نشانی معبر بازگشایی شد و خانواده ساکن در این منزل از وضعیت پیش آمده رهایی یافتند.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: در خیابان جمهوری هم تخریب دیوار قدیمی را شاهد بودیم که نیروها درگیر آزادسازی معبر هستند.

وی افزود: همچنین در فلکه ابن حسام فرورفتگی خیابان اصلی به وقوع پیوست که مربوط به شبکه فاضلاب شهری بوده و با هماهنگی پلیس راهور مسیر بسته شد اما از کنارگذر امکان عبور وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی در مسیر کانال‌های سطح شهر وجود نداشته است گفت: مقدار حجم آب از ظرفیت کانال‌ها بیشتر بوده وگرنه هیچ گونه انسدادی نداشتیم و از چند روز گذشته تمامی کانال‌ها و رودخانه‌ها بازدید و موانع برطرف شده است.

محمدزاده یادآور شد: گاهی ممکن است زمان جاری شدن روان آب از بالادست در مسیر زباله‌هایی با خود همرا کرده و در قسمتی باعث انسداد موقت یک پل شود اما به صورت مستمر بازدید از مسیرها انجام و بازگشایی می‌شود.

وی گفت: مسیر آرامستان بیرجند هم امروز به خاطر اینکه حجم زیادی از آب رودخانه شاهرود مسیر را فرا گرفته بود با همکاری پلیس راهور بسته شد تا آب تخلیه شود.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از آبگرفتگی منازل یا مغازه‌ها گزارش نشده است اظهار داشت: علیرغم اینکه نیروهای امدادی و آتش نشانی در آماده باش کامل قرار دارند ، ۲۰۰ نفر در حوزه خدمات شهرداری نیز آماده باش هستند و تمامی دستگاه‌ها و ادوات پای کار است.

استاندار خراسان‌ جنوبی هم امروز همزمان با بارش‌های اخیر به همراه شهردار بیرجند از وضعیت سطح شهر بازدید منطقه‌ای انجام داد.

محمدصادق معتمدیان روز سه‌شنبه ضمن بررسی وضعیت معابر و کانال‌ها از نزدیک، دستورات لازم مبنی بر رفع مشکلات موجود و لزوم فراهم کردن تمهیدات کافی مبنی بر هدایت و مهار روان آب‌ها را صادر کرد.

سامانه بارشی جدید که از روز جمعه در خراسان جنوبی فعال شد به صورت بارش باران، رگبار و رعد و برق از دیروز (دوشنبه) در سراسر استان شدت گرفت و باعث جاری شدن روان آب و آبگرفتگی در اغلب شهرستان‌های این استان شد.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی این سامانه بارشی تا عصر امروز (سه‌شنبه) فعال است و موج جدید بارشی از روز پنجشنبه وارد استان می‌شود.

سازمان مدیریت بحران و هواشناسی از مردم خواستند در این مدت از تردد و سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.