حسن رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بنا بر تصمیمات ستاد ملی و استانی مدیریت و مقابله با کرونا تمامی مراکز تفریحی و گردشگری تعطیل است.

وی افزود: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی محدودیت تردد در مناطق مختلف گردشگری، تفریحی، بوم‌گردی و کویری اجرا شد که با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند این موضوع همچنان به قوت خود باقی است.

وی با بیان اینکه ممنوعیت تردد در روستاهای هدف گردشگری و دیگر مناطق گردشگرپذیر استان نیز اجرا می‌شود گفت: هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز تعطیل بوده و پذیرای مسافران و گردشگران نیستند. 

تعطیلی ۵۱ مرکز بوم‌گردی  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برنامه‌های نظارتی بر تعطیلی مراکز گردشگری و تفریحی در دست انجام است افزود: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۵۱ مرکز بوم‌گردی، ۹ هتل استان، سفره‌خانه‌های سنتی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، کمپ‌های کویرنوردی و فعالیت راهنمایان گردشگری تعطیل شده است.

وی تصریح کرد: همچنین موزه‌ها، باغ موزه‌ها، ۷۰۰ اثر تاریخی، بناها و ابنیه‌ها تعطیل است و راهنماهای گردشگری نیز مستقر نبوده‌اند.

رمضانی با اشاره به همکاری بخش خصوصی در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بیان کرد: هرچند خسارت‌های زیادی به بخش خصوصی وارد شد اما به صورت داوطلبانه به منظور حفظ جان مردم تعطیل کردند.

وی گفت: بخش خصوصی لطمه و خسارت‌های زیادی را از این تعطیلی‌ها دیده‌اند اما در شرایط کنونی سخت اقتصادی برای حفظ جان شهروندان و سلامتی خودشان به طور کامل با اداره کل میراث فرهنگی همکاری و همراهی کردند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه جاری در سراسر کشور اجرا و تا ۲۰ فروردین تمدید شد.

با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری هوشمند از روز شنبه (۲۳ فروردین) در سراسر کشور اجرا شد و در این مرحله صنوف کم‌خطر با کسب مجوز لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

همچنین ادارات که تا پیش از این با یک سوم کارکنان در محل کار، فعالیت می‌کردند از روز شنبه با حضور دوسوم کارکنان فعال خواهند بود و یک سوم نیز می‌توانند از مرخصی یا دورکاری استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.