به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز مهدی‌زاده جمعه شب به رسانه‌های گروهی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در خراسان‌جنوبی ۵۰ تست کرونا انجام شده است که از این تعداد پاسخ ۱۱ تست مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از این ۱۱ مورد مثبت، تعداد سه مورد مربوط به بیماران بستری و هفت مورد مربوط به افراد مشکوک سرپایی بوده است، بیان‌کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی در خراسان‌جنوبی داشته‌ایم.

مهدی‌زاده اظهارکرد: در مجموع در خراسان‌جنوبی هزار و ۴۷۸ آزمایش انجام شده که از این تعداد ۴۰۸ آزمایش مثبت و هزار و ۷۰ آزمایش منفی بوده است.

وی بیان‌کرد: تاکنون ۳۲۵ بیمار مبتلاء به کرونا در خراسان‌جنوبی بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده و ۴۶ بیمار نیز در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در خراسان‌جنوبی تاکنون ۲۲۸ هزار و ۱۷۹ خانوار خراسان‌جنوبی غربالگری شده‌اند که بیش از ۹۵ درصد خانوارهای خراسان‌جنوبی را شامل می‌شود.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه از فردا طرح فاصله‌گذاری هوشمند در خراسان‌جنوبی آغاز می‌شود، اظهارکرد: در این طرح مشاغل کم ریسک با شرایطی از جمله ثبت‌نام در سایت salama فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان فعالیت بازار بیرجند در طرح فاصله‌گذاری هوشمند وجود دارد، یادآور شد: آن چیزی که در بازار بیرجند وجود دارد تنها سایبان است و بازار بیرجند از جمله بازارهای مسقف که محدودیت فعالیت دارند، محسوب نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با تمام وجود از مردم درخواست می‌کنیم که فاصله اجتماعی را در همه مکان‌ها رعایت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.