مجید کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد :۲۰ فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است که یک یادآوری مهم برای همه ما است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هنر را چون سایر بخش‌های زندگی اجتماعی ما تحت تأثیر قرار داد، بیان‌کرد: هنر انقلاب جریانی برگرفته از متن تفکر انقلاب اسلامی و مبتنی بر سخنان امام (ره) است.

اشاره‌ای به آثار شهید آوینی

کریمیان ادامه داد: نگاهی به آثار مکتوب و مستندهای شهید مرتضی آوینی چون حلزون‌های خانه به دوش، امام و حیات باطنی انسان، آئینه جادو، آغازی بر یک پایان و فتح خون ما با بیشتر به مؤلفه‌های هنر انقلاب اسلامی آشنا می‌کند.

وی افزود: حوزه هنری برای هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته بود که شیوع ویروس کرونا ما را مجبور به تغییراتی در آن کرد و به سمت اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی چون شب شعر مجازی و شب خاطره مجاری رفتیم.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: یکی از اولویت‌های حوزه هنری در سال جدید تربیت و آموزش هنرمندان ارزشی در رشته‌هایی چون تدوین، گرافیک، داستان نویسی، سرود و بسیاری از رشته‌های هنری دیگراست.

کریمیان اظهار کرد: پیش‌بینی ما بر این است که تا پایان تابستان ۹۹ بتوانیم حدود ۵۰۰ تا هزار نفر از هنرمندان نوجوان را آموزش دهیم.

اخذ مجوز چاپ چهار کتاب

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری خراسان‌جنوبی در سال ۹۸ تعداد هشت کتاب را در حوزه‌هایی چون تاریخ شفاهی، شعر و ادبیات دفاع مقدس به چاپ رساند، بیان‌کرد: مجوز چاپ چهار اثر دیگر را نیز گرفته‌ایم که به زودی وارد بازار نشر می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی ادامه داد: هشت اثر دیگر در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس و به ویژه پیرامون خاطرات دوران اسارت آزادگان خراسان‌جنوبی به پایان رسید که پیگیر کسب مجوز برای چاپ آنان نیز هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.