به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان از همراهی مردم با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در روز طبیعت قدردانی کرد.

وی گفت: همراهی مردم از طریق جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی و در خانه ماندن، سبب شده طرح فاصله گذاری اجتماعی، نتایج بسیار خوبی به همراه داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی به مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و افزود: اگرچه روز برات از رسومات ارزشمند استان است اما در شرایط فعلی، با توجه به تاکیدات ستاد ملی کرونا مبنی بر آسیب زا بودن هر گونه تجمعی، حضور مردم در آرامستان‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. 

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های مختلف در جذب کمک‌های مردمی متذکر شد: براساس اعلام وزارت کشور، در شرایط فعلی، در بحث جمع آوری کمک‌های مردمی، محوریت با مجمع خیرین سلامت است. 

معتمدیان با تأکید بر اینکه ساماندهی موضوع مشارکت‌های مردمی، جلب اعتماد عمومی را به همراه دارد تصریح کرد: فعالیت همه گروه‌ها، سمنها و افراد در این زمینه، باید تحت نظارت باشد. 

وی سپس به دو مصوبه هیات دولت اشاره و اظهار داشت: با توجه به نگرانی‌های افرادی که در قالب خویش فرما تحت پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند، دولت مصوبه استمهال حق بیمه کارفرمایان را در سه ماه منتهی به اردیبهشت ۹۹ ابلاغ کرده است. 

معتمدیان افزود: استمهال هزینه‌های برق و گاز مصرفی در سه ماه منتهی به اردیبهشت ۹۹ نیز از دیگر طرح‌های حمایتی دولت است. 

وی از برگزاری رزمایش شهدای سلامت در روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین خبر داد و گفت: این طرح با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود. 

اعضای حاضر در جلسه، ضمن ارائه آمار و اطلاعات لازم از آخرین اقداماتی که در زمینه اجرای مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا انجام داده‌اند، بر نتیجه مطلوب همراهی مردم با طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.