به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروزآبادی جمعه شب به رسانه‌های گروهی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه با شناسایی موارد جدید، میزان مبتلایان به ویروس کرونا به ۳۲۰ نفر رسیده است، بیان‌کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از تعداد ۷۶ آزمایش انجام شده، ۶۱ مورد منفی و ۱۵ مورد نیز مثبت اعلام شده است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه‌داد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از ابتلاء به کرونا داشته‌ایم که با این احتساب مجموع فوتی‌های استان به ۳۳ مورد رسیده است.

وی افزود: از تعداد ۳۲۰ نفر مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی ۲۳ بیمار در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری و ۲۶۴ مورد نیز با حال عمومی مساعد از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند که این آمار ترخیصی بسیار ارزشمند است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مجموع کل آزمایشات انجام شده در خراسان‌جنوبی هزار و ۸۰ مورد بوده است که از این تعداد نتیجه ۳۲۰ مورد مثبت و ۷۶۰ مورد نیز منفی اعلام شده است.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: تاکنون تعداد ۲۱۳ هزار ۴۴۵ خانواده در خراسان‌جنوبی توسط پرسنل بهداشتی غربالگری شده‌اند که این تعداد حدود ۸۸.۹ درصد خانوارهای خراسان‌جنوبی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: از هفتم فروردین ما شاهد یک روند کاهشی تعداد نمونه‌های مثبت نسبت به کل آزمایش‌های انجام شده هستیم و این روند تا به امروز نیز ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد تعداد ۱۵ نمونه مثبت در خراسان‌جنوبی و افزایش تعداد مبتلایان نسبت به چند روز گذشته بوده‌ایم به دو علت افزایش ۵۰ درصدی تعداد آزمایش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته و افزایش حیطه بیماریابی است.

دهقانی فیروزآبادی یادآور شد: ما از اشخاصی که با بیماران مبتلا به کرونا در ارتباط بوده‌اند نیز آزمایش و تست می‌گیریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.