محمدعلی جاوید روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای روز ۱۳ فروردین نیز همچنان این بوستان‌ها به خصوص بوستان جنگلی تعطیل است و شهروندان باید مراعات این موضوع را برای حفظ سلامتی خود و دیگران داشته باشند. 

وی با اشاره به اقدامات شهرداری بیرجند در راستای مقابله با کرونا اظهار داشت: در حوزه اطلاع رسانی همه بیلبردهای شهر به موضوع کرونا اختصاص یافته که بخشی از اطلاع رسانی توسط سازمان فرهنگی شهرداری انجام شده و بخشی هم در اختیار همه دستگاه‌ها است که بدون اخذ وجه کار اطلاع رسانی در این خصوص را انجام دهند. 

شهردار بیرجند افزود: در حوزه ضد عفونی معابر سطح شهر و فضاهای عمومی نیز روزانه به طور میانگین هفت هزار لیتر مواد ضد عفونی روی سطوح تزریق می‌شود که شامل معابر، سطح بازارها، ایستگاه‌ها ، فضاهای شهر بازی و سرویس‌های بهداشتی است.  

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل نیز روزانه چندین نوبت نسبت به ضد عفونی کردن اتوبوس‌ها اقدام می‌شود اضافه کرد: همچنین هفت اکیپ آتش نشانی و یک دستگاه خودرو یگان ویژه در اختیار شهرداری به طور مداوم کار ضد عفونی سطح معابر را انجام می‌دهد. 

جاوید با اشاره به ساماندهی ۲۵۰ نیروی جهادی در راستای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: این افراد در قالب سمن‌ها و هیات‌ها ساماندهی شده‌اند که روزانه مواد ضد عفونی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و ضد عفونی پمپ بنزین‌ها، عابربانک‌ها و مساجد را انجام می‌دهند. 

وی به اجرای طرح جمع آوری زباله گردها در شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: به طور کامل همه زباله گردها جمع شده و اجازه فعالیت داده نمی‌شود همچنین با تمهیدات استاندارخراسان جنوبی افراد آسیب پذیر از سوی نهادهای حمایتی مستمری دریافت می‌کنند. 

شهردار بیرجند با اشاره به تعطیلی کامل چهارشنبه بازار نیز افزود: دستفروشان سطح شهر از جمله سه راه اسدی در بازار روز بلوار مسافر ساماندهی شده‌اند تا در فضای بزرگ و تحت کنترل بهداشتی به فعالیت ادامه دهند. 

وی افزود: سازمان آرامستان های شهرداری بیرجند هم بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت کامل کارشناسان بهداشت کار تغسیل ، تدفین و خاکسپاری متدوفیان بیماری کرونا را انجام می‌دهد.

جاوید یکی دیگر از اقدامات شهرداری در راستای مقابله با بیماری کرونا را همکاری با صنوف عنوان کرد و گفت: برای بخشی از املاکی که در اختیار شهرداری است قبلا اعلام کرده‌ایم هر صنفی تعطیل کند اجاره کامل آن ملک بخشیده می‌شود آن دسته افرادی که همچنان فعالیت دارند بعد از عبور بحران بررسی می‌کنیم تا از طریق شورای اسلامی شهر در خصوص تخفیف اجاره بها تصمیم‌گیری شود. 

وی یادآور شد: همه پروانه‌هایی که تاریخ سررسید آنها در اسفندماه بود تا پایان خردادماه تمدید شده و ضرورت حضور در شهرداری وجود ندارد. 

شهردار بیرجند با بیان اینکه مردم از تخفیفات عوارض تا ۲۰ اسفند ماه استفاده کردند گفت: برای صنوف هم قبل از بحران کرونا بر اساس مصوبه شورای سلامی شهر عوارض مربوطه از سال ۹۵ تا پایان ۹۸ شامل ۵۰ درصد تخفیف شده ولی بعد از انتهای بحران کرونا تصمیم‌گیری در خصوص تخفیف جدید گرفته می‌شود. 

وی همچنین به برگزاری مسابقه در خانه بمانیم از سوی سازمان فرهنگی شهرداری اشاره کرد و افزود: تبلیغات در فضای مجازی ساخت انیمیشن و انتشار کلیپ‌های تبلیغی نیز از دیگر فعالیت‌های فرهنگی شهرداری بوده است.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی روز شنبه نهم فروردین با شناسایی ۱۵ مورد مثبت جدید، به ۲۶۶ نفر رسید.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، بامداد جمعه هشتم فروردین ماه با اعمال محدودیت‌هایی برای تردد خودروها در سراسر کشور آغاز شد.

براساس این طرح که مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و کارشناسان است، فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

پیش از این در خراسان جنوبی ضمن تعیین ۹ نقطه اصلی در ورودی و خروجی‌های استان و با استقرار تیم‌های مشترک هلال‌احمر، نیروی انتظامی و راهداری در این ۹ ایستگاه، برخی محدودیت‌ها برای ورود مسافران به داخل شهرهای استان اعمال و برای تمامی افراد، معاینات اولیه کنترل سلامت انجام شده است.

همچنین طی روزهای گذشته بسیاری از صنوف و کسبه خراسان جنوبی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند و حضور کارکنان ادارات استان به یک سوم کاهش یافت تا به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.