محمدصادق معتمدیان در این پیام افزود: چهارم شعبان یادآور ایثار و از خودگذشتگی، بزرگ جانباز عرصه تاریخ حضرت ابوالفضل العباس (ع) است. جانباز میدان کربلا، که در راه پاسداری از دین اسلام و امام زمان خود «سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)» دو دست مبارک خویش را نثار کرد تا برای مسلمانان نمادی از ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری باشد.

وی بیان کرد: جانبازان عزیز میهن اسلامی مان نیز با تأسی از حضرت اباالفضل العباس (ع) با شجاعت و ایثار خود در دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از آن، همچون نگینی درخشان بر پهنه آسمان این سرزمین می‌درخشند و نزد ملت سربلند ایران اسلامی، به الگوی ماندگار صبر و ایثار تبدیل شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بدون شک «جانباز» تجسم عینی ایثار، مردانگی و از خودگذشتگی است؛ آن گاه که امام و مقتدایش فرمان جهاد می دهد، از تمامی دلبستگی های زندگی دست می‌کشد و با سلاح ایمان و معنویت به ستیز بادشمنان اسلام و دفاع از اهداف وارزش‌های متعالی اسلام می پردازد.

معتمدیان اظهار داشت: اینجانب فرارسیدن اعیاد شعبانیه و به ویژه «روز جانباز» را به تمامی جانبازان پرافتخار استان خراسان جنوبی تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان، حیات سرافرازانه توأم با عزت و سربلندی در پرتو نظام مقدس اسلامی، برای این عزیزان مسالت دارم.

چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) در تقویم رسمی کشور روز جانباز نامگذاری شده است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین در پیام جداگانه به مناسبت سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار بیان کرد: نامگذاری مدبرانه این مناسبت به نام روز پاسدار، فرصت مغتنمی است برای یادآوری رشادت‌ها و پایمردی‌های پاسداران جان برکف، بزرگمردانی که در دوران سراسر افتخار انقلاب اسلامی، همواره با اقتدا به بزرگ پاسدار تاریخ، حضرت سید الشهدا (ع)، در راه حراست از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.