ناصر خوش خبر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان بیان کرد: این طرح با عنوان طرحی ملی و با هدف قطع زنجیره انسانی ابتلاء به کرونا بر اساس تصمیمات کشوری ابلاغ شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از ابلاغ این تصمیم در استان‌ها، کمیته امنیتی و انتظامی در خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: در این کمیته محورهای ورودی و خروجی استان در شهرستان‌های قاین، زیرکوه، طبس، نهبندان و سرایان برای تشدید نظارت مشخص شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۱ شهرستان برای تشدید کنترل‌ها توسط کمیته انتخاب شد، اظهار کرد: از ساعت صفر بامداد جمعه، کلیه عوامل کنترلی در محورها مستقر شدند.

ممانعت از ورود و خروج ۳۲۰ دستگاه خودرو

خوش خبر ادامه داد: از زمان اجرای طرح تاکنون از خروج بیش از ۹۰ دستگاه خودرو که قصد سفر به خارج استان را داشتند، ممانعت شد.

سخنگوی طرح فاصله گذاری اجتماعی خراسان جنوبی افزود: همچنین از ورود ۲۳۰ دستگاه هم که از دیگر استان‌ها قصد سفر به خراسان جنوبی داشتند، جلوگیری شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با انسجام و همدلی بین تمام نیروها و عوامل اجرایی و استقبال مردم تاکنون شرایط خوبی نسبت به اجرای طرح در استان داشته ایم.

خوش خبر با اشاره به ملاک‌های تعیین شده برای تشخیص بومی بودن افراد در طرح اظهار کرد: پلاک خودروها، بیمه و کارت ملی از جمله ملاک‌های تعیین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همزمان با این معیارها، کمیته‌ای در فرمانداری‌ها مرکب از ثبت احوال، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها برای تشخیص هویت خودروها همکاری دارند.

مردم همکاری کنند

سخنگوی طرح فاصله گذاری اجتماعی در خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح صرفاً برای کنترل محورهای مواصلاتی نیست، افزود: سایر اقدامات باید در کنار این طرح به کارگیری شود تا بتوانیم به افزایش ضریب سلامت شهروندان کمک کنیم.

خوش خبر خواستار در خانه ماندن شهروندان و عدم شکل گیری هرگونه تجمعات انسانی شد و گفت: همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همه اقشار می‌تواند در از بین بردن کرونا نقش بسزایی ایفا کند.

وی بیان کرد: بر اساس دستورهای صادر شده از امروز، یک سوم نیروهای ادارات باید برای پاسخگوی ارباب رجوع در ادارات حضور یافته و دو سوم آن‌ها از مرخصی استفاده کنند که می‌طلبد مورد توجه مدیران و کارکنان قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.