مرتضی عربی روز جمعه اظهار داشت: به علت شیوع ویروس کرونا تمامی هتل‌ها شامل هتل سپهر، هتل کوهستان، هتل مقدم، هتل کیان، هتل بهمن، هتل عماد نظام و هتل امیر، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌های مسافر استان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

وی ادامه داد: مهمانسرای ادارات، ستاد اسکان فرهنگیان در مدارس، خانه‌های معلم، سراهای ورزش، امکانات اقامتی بقاع متبرکه نیز تعطیل خواهند بود و کمپینگ‌ها در پارک‌ها و بوستان‌های سطح استان ممنوع است.

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: به منظور جلوگیری از ادحام جمعیت و پیشگیری، کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا، تمامی برنامه‌های نوروزگاه و جشنواره‌هایی که در نوروز سال‌های قبل برگزار می‌شده است، امسال برگزار نخواهد شد.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی روز پنجشنبه هفتم فروردین با شناسایی ۱۴ مورد مثبت جدید، به ۲۳۹ نفر رسید.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، بامداد جمعه هشتم فرودین ماه با اعمال محدودیت‌هایی برای تردد خودروها در سراسر کشور آغاز شد.

براساس این طرح که مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و کارشناسان است، فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

پیش از این در خراسان جنوبی ضمن تعیین ۹ نقطه اصلی در ورودی و خروجی‌های استان و با استقرار تیم‌های مشترک هلال‌احمر، نیروی انتظامی و راهداری در این ۹ ایستگاه، برخی محدودیت‌ها برای ورود مسافران به داخل شهرهای استان اعمال و برای تمامی افراد، معاینات اولیه کنترل سلامت انجام شده است.

همچنین طی روزهای گذشته بسیاری از صنوف و کسبه خراسان جنوبی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند و حضور کارکنان ادارات استان به یک سوم کاهش یافت تا به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.