به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان به تشریح اطلاعیه ستاد ملی کرونا در خصوص اعمال محدودیت تردد و تجمع از بامداد جمعه ۸ فروردین پرداخت.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، این محدودیت‌ها از ساعت صفر جمعه ۸ فروردین شروع شده تا ساعت ۲۴ جمعه ۱۵ فروردین ادامه دارد.

به گفته وی؛ طرح فاصله اجتماعی و ممنوعیت تردد به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ابلاغ شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طبق این دستورالعمل، محدودیت‌هایی در ترددهای برون شهری اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: از ساعت صفر امشب، صرفاً افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است، لذا قاطعانه از ورود مسافران و گردشگران غیر بومی جلوگیری می‌شود.

معتمدیان افزود: خروج افراد غیر ساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است و این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و می‌بایست از کنار گذرها و کمربندی‌ها عبور نمایند.

وی ضمن اینکه از مهمانان استان خواست هرچه سریع‌تر نسبت به برگشت به شهر خود اقدام نمایند، گفت: این مصوبه شامل ممنوعیت ورود هم استانی‌های ما که ساکن دیگر استان‌ها می‌باشند نیز می‌شود لذا بهتر است برای جلوگیری از مشکلات بعدی، مسافران هرچه سریع‌تر به محل سکونت خود بازگردند چرا که با متخلفین برخورد خواهد شد.

به گفته وی؛ برگزاری هرگونه مراسم (رسمی و غیر رسمی) که تجمع افراد را به همراه دارد، ممنوع است.

استاندار خراسان جنوبی از اعمال محدودیت حداکثری در جابجایی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری ضمن اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی نیز خبر داد.

معتمدیان متذکر شد: تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم و سوخت‌رسان ها مشمول این ممنوعیت‌ها نمی‌شوند.

وی با تأکید بر محدود شدن حضور مردم در تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها گفت: ورود به اماکن تفریحی، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها نیز شامل این محدودیت‌هاست.

به گفته وی؛ این محدودیت‌ها در روز طبیعت (۱۳ فروردین) به طور ویژه اجرا می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به ذخیره مناسب کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم در استان اشاره کرد و گفت: مردم نگران مایحتاج ضروری خود نباشند.

معتمدیان متذکر شد: در زمان اعمال محدودیت‌ها، ورود کالاهای ضروری هیچ محدودیتی ندارد و همچنان ادامه خواهد یافت.

وی از تلاش استان برای تأمین اقلام بهداشتی نیز گفت و خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های ستاد مقابله با کرونای استان، چندین محموله ژل، مایع ضدعفونی کننده و ماسک وارد استان شده و بر اساس اولویت بندی‌های تعیین شده در سطح استان توزیع شده است.

به گفته وی؛ تأمین اقلام بهداشتی همچنان ادامه دارد اما از مردم می‌خواهیم در صورت ضرورت از این اقلام استفاده نمایند.

استاندار خراسان جنوبی در پایان ضمن تشکر از کادر درمانی، اعضای ستاد کرونای استان و شهرستان‌ها و… که شبانه روزی مشغول خدمات رسانی به مردم هستند تا در این شرایط خاص با مشکل مواجه نشوند، متذکر شد: آن دسته اندک افراد جامعه که توصیه‌ها را جدی نگرفته‌اند، حقوق این زحمتکشان را تضییع نموده‌اند.

معتمدیان اظهار امیدواری کرد؛ با رعایت کوچک‌ترین نکات بهداشتی، به زودی شاهد برپایی جشن شکست کرونا باشیم.

شایان ذکر است: بر اساس این دستورالعمل، خودروهای افراد متخلف از این مقررات به مدت یک ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی توقیف شده و برای افراد خاطی، جریمه نقدی به مبلغ پانصد هزار تومان نیز تعیین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.