محمدحسین عربشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین وقوع تگرگ شدید به محصولات سردرختی شهرستان خسارت زد و باعث ریزش شکوفه‌های درختان شد که میزان دقیق خسارت برآورد نشده است.

وی با بیان اینکه جاده روستای شاهرخت بر اثر وقوع سیل و روان آب در آبنماها اکنون مسدود است گفت: نیروی‌های امدادی آماده هستند تا با فروکش کردن سیلاب نسبت به بازگشایی جاده اقدام کنند.

فرماندار زیرکوه گفت: روز گذشته ۱۲ میلیمتر بارندگی در شهرستان زیرکوه به ثبت رسید و اوج بارندگی‌ها را امشب و فردا (سه شنبه) در شهرستان داریم که نیاز است مردم هشدارهای هواشناسی و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی لازم درخصوص وقوع بارندگی‌ رگباری، جاری شدن روان آب و سیلاب به ۱۳ هزار نفر جامعه عشایری شهرستان زیرکوه انجام شده و تاکنون حادثه خاصی برای جامعه عشایری روی نداده است.

عربشاهی افزود: بر اثر بارندگی تاکنون تلفات جانی نداشته‌ایم و خسارت دامی نیز در شهرستان گزارش نشده‌ است.

وی بیان کرد: تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان در آماده باش کامل و گشت‌های راهداری در سه بخش شاسکوه، مرکزی و زهان فعال هستند.

سامانه بارشی که از روز شنبه دوم فروردین در خراسان جنوبی فعال شد امروز در اغلب نقاط استان شدت گرفته و در برخی شهرستان‌ها موجب جاری شدن روان آب و سیلاب شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و حاجی آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در فاصله ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.