علی ناصری روز دوشنبه در این اطلاعیه که از طریق صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد، اظهار داشت: با توجه به اخطاریه جدی هواشناسی مبنی بر پیش بینی رگباری، بارش شدید و آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی و گرد و خاک امروز تا صبح فردا (سه‌شنبه)، لازم است دهیاران به عنوان مدیر بحران روستا با آماده باش کلیه امکانات و ماشین آلات در اختیار دهیاری‌ها و شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش و نیز ماشین آلات مردمی موجود در روستاها، تدابیر لازم و اقدام به موقع با همکاری دستگاه‌های امدادی را اتخاذ و هرگونه حادثه را بلافاصله به ستاد مدیریت بحران فرمانداری و بخشداری منعکس کنند. 

سامانه بارشی روز شنبه دوم فروردین وارد خراسان جنوبی شد و فعالیت آن به صورت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، بارش باران و در مناطق مستعد بارش برف و تگرگ ادامه یافت.

براساس اعلام سازمان هواشناسی بارش‌های پرحجم امروز (دوشنبه) و فردا در نوار شرقی از جمله خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و شمال‌ شرق کشور فعال است و شدت می‌گیرد.

با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به استان و صدور اخطاریه هواشناسی از روز شنبه، ۹۳ تیم امدادی و عملیاتی شامل نیروهای راهداری، تکنسین‌های اورژانس، پلیس راه، آتش‌نشانی و هلال احمر تا فردا (سه‌شنبه) آماده باش هستند.

بارش شدید باران در برخی مناطق خراسان جنوبی از جمله شهرستان‌های طبس و فردوس موجب جاری شدن روان آب شده است.

آبنماهای چند مسیر در استان امروز دچار آب گرفتگی و محور ده محمد به طبس به دلیل بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب به طور موقت بسته شد.

همچنین امدادگران هلال احمر به ۶ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان طبس امدادرسانی کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.