جواد نخعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی از نوع بارش باران و برف، رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و مه در مناطق مستعد است که تا فردا پنجشنبه فعال خواهد بود.

وی گفت: با توجه به ورود توده هوای سرد به استان پیش بینی می‌شود امروز در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی حاجی آباد، زهان، سرایان، قاین و بخش مرکزی بیرجند شاهد بارش برف هم باشیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز تا فردا شاهد وزش باد همراه با گرد و خاک و افزایش ابر خواهیم بود که تمرکز آن به سمت شمال و شمال شرق استان است.

وی افزود: تمرکز و شدت این پدیده بیشتر در شهرستان‌های زیرکوه و قاینات است که جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر را پیش بینی می‌کنیم.

نخعی به مردم توصیه کرد از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی، چرای دام و صعود به ارتفاعات تا پایان مخاطره سامانه بارشی خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به کاهش محسوس دما از روز گذشته تا امروز گفت: کاهش دما تا فردا ادامه دارد به شکلی که برای اغلب نقاط استان به جز طبس، نهبندان و بشرویه سرما و یخبندان در صبح فردا (پنجشنبه) پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از روز جمعه تا شنبه هفته آینده به تدریج هوای اغلب نقاط استان گرم‌تر می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.