غلامرضا آهنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: روزانه در بین داروخانه‌های خراسان‌جنوبی ۱۰ هزار محلول ضدعفونی‌کننده توزیع می‌شود که این میزان محلول تولیدی علاوه بر مرکز استان به شهرستان‌ها نیز ارسال می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته از داروخانه‌های سطح شهر بسیاری از متولیان داروخانه‌ها ابراز کرده‌اند که از حجم تقاضای اولیه مبنی بر نیاز به محلول ضدعفونی کننده توسط مردم مقداری کاسته شده است.

آهنی گفت: ژل ضدعفونی کننده دست نیز از شرکت‌های معتبر و مختلف به استان وارد و در بسیاری از داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر در زمینه ماسک مشکلاتی داریم و اولویت ما همچنان تأمین نیاز کادر درمانی بیمارستان‌ها، پرستاران و پزشکان است چرا که این محصول یکی از نیازهای ضروری آنان در این شرایط محسوب می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهارکرد: ۴-۵ مجموعه مجوز تولید ماسک از دانشگاه علوم پزشکی را گرفته‌اند که بعد از تولید و ارائه نمونه به دانشگاه، در صورت مورد تأیید بودن مجوز توزیع نیز خواهند گرفت.

آهنی بیان‌کرد: حدود ۱۰ روز قبل، اقلام بهداشتی کشف شده از محتکرین برای توزیع در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار گرفت.

وی یادآور شد: امیدواریم با همدلی و همکاری عموم مردم خراسان‌جنوبی هر چه سریع‌تر از شرایط خاص فعلی عبور کرده و نگرانی‌ها بابت شیوع بیماری کرونا کاهش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.