به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی همه مدیران به ویژه کادر بهداشت و درمان استان اظهار داشت: خوشبختانه با فعال شدن کمیته‌های تخصصی، توفیقات خوبی به دست آمده است که باید با تلاش بیشتر، همکاری و هم‌اندیشی از همه ظرفیت‌ها و راهکارهای جدید استفاده شود تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی افزود: امروز جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست دکتر روحانی و با حضور ویدیو کنفرانسی استانداران، معاونین سیاسی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار و گزارش خوبی از آخرین وضعیت مدیریت بحران ارائه و سیاست‌ها نیز توسط رئیس جمهور محترم مطرح شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مبنای کار همه در کشور، تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کروناست، کرونا یک موضوع ملی است نه استانی و طبیعی است که باید با تبعیت از سیاست‌های کشور و وحدت رویه، موضوع را مدیریت کنیم.

وی ضمن تقدیر از اقدامات کمیته اطلاع رسانی استان افزود: برنامه‌های صدا و سیما از نظر کمی و کیفی مطلوب و اثربخش بوده است؛ در عین حال باید با حضور علما، روحانیون، ورزشکاران، هنرمندان و اقشار تاثیرگذار در صدا و سیمای استانی، مطالب لازم به مردم منتقل شود؛ همچنین باید از ظرفیت پیام‌رسان صوتی روی تلفن‌های ثابت و پیام‌های متنی در تلفن همراه نیز در راستای اطلاع رسانی هرچه بهتر بهره‌مند شد.

معتمدیان بیان کرد: درخصوص آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی که به مشاغل خرد و دستفروشان وارد می‌شود نیز باید با استفاده از ظرفیت بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کل تعاون، اداره کل اجتماعی استانداری و... این افراد را تحت حمایت قرار داده و امور خیریه را سر و سامان و گسترش دهیم.

وی درباره گندزدایی اماکن عمومی اظهار داشت: اماکن عمومی مهم و پر رفت و آمد باید احصا شده و اینکه در چه ساعتی و با چه موادی گندزدایی صورت بگیرد، باید تحت نظارت بوده و متمرکز عمل شود.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: با همکاری همه نهادها، باید تا پایان سال طرح ثبت‌نام مردم در سامانه غربالگری بیماری کرونا به طور کامل در سطح استان انجام گیرد.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) به ۱۰۷ نفر رسید و این بیماری تاکنون ۱۲ فوتی در استان داشته است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور گفت: هزار و ۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به جمع مبتلایان به کووید ۱۹ اضافه شده و در مجموع ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر مبتلای قطعی به این بیماری در کشور داریم.

وی ادامه داد: همچنین ۴ هزار و ۹۹۶ نفر از این تعداد تاکنون با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.