رضا سلم‌آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی تاکنون هیچ کدام از مددجویان کمیته امداد نبوده‌اند و تلاش می‌شود آموزش‌های لازم به مددجویان داده شود. 

وی دورکاری کارکنان کمیته امداد را یکی از برنامه‌های پیشگیرانه این نهاد عنوان کرد و گفت: از هر حوزه یک نفر به صورت شیفت در ادارات کمیته امداد حضور دارد و درخواست‌های مراجعه کنندگان در ورودی هر اداره ثبت می‌شود تا از ترددهای غیرضروری جلوگیری شود. 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: اقلام ضدعفونی نیز به میزان نیاز بین کارکنان توزیع شده است و هر فرد سهمیه مشخصی در این خصوص دارد. 

وی با اشاره به راه‌اندازی خدمت امداد در بستر الکترونیک گفت: از ابتدای ماه جاری که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده تاکنون ۲ هزار و ۲۵۹ درخواست به صورت الکترونیکی در سامانه امداد استان ثبت شده است. 

سلم‌آبادی افزود: البته برخی مددجویان هنوز مراجعه حضوری دارند که با توجه به ارایه خدمات مهم امداد در بستر الکترونیک درخواست می‌شود مددجویان از طریق تلفن هوشمند خود یا سایر اعضای خانواده از منزل درخواست‌ها را از بستر اینترنت ثبت کنند تا از این طریق در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا سهم داشته باشند. 

وی بیان کرد: این درخواست‌ها که عمدتا کمک نقدی است به محض وصول واریز می‌شود اما درخواست‌هایی از جمله مسکن یا انشعاب‌های آب، برق و گاز باید با دستگاه‌های دیگر هماهنگی شود که در هر صورت نیاز به حضور مددجو در ادارات امداد نیست. 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به میزان مشارکت مردمی در جشن نیکوکاری امسال گفت: از آنجایی که امسال به خاطر بحث شیوع ویروس کرونا پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری برپا نشده اما بازهم خیران از راه‌های الکترونیکی در این امر خیر مشارکت داشته‌اند. 

وی افزود: از اول اسفند تاکنون سه میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شده که ۷۵۰ میلیون تومان نقدی و ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان کمک های غیر نقدی بوده است. 

سلم‌آبادی اظهار داشت: با وجود اینکه امسال پایگاه نداشتیم اما پیش‌بینی می‌شود به رقم سال قبل تا پایان سال برسیم. 

وی گفت: قسمتی از این کمک‌ها که کالاهای مهم بوده را توزیع کرده‌ایم اما برخی اقلام دیگر در قالب بسته پس از اقدامات بهداشتی و ضد عفونی توزیع خواهد شد. 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: این کمک‌ها توسط نیروهای امداد پس از مراحل ضد عفونی و با مجوز مرکز بهداشت بین مددجویان توزیع می‌شود تا از تجمع افراد در ادارات امداد پیشگیری کنیم.

تعداد کل مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی تا دیروز (سه‌شنبه) ۵۱ نفر اعلام شد و ۶ شهرستان این استان تاکنون درگیر با کرونا شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.