مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برای پیشگیری از شیوع و کنترل ویروس کرونا، هیچ گونه پذیرش مسافر و میهمان نوروزی در اماکن اسکان آموزش و پرورش سراسر استان نخواهیم داشت.

محمدعلی واقعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ممنوعیت پذیرش میهمان در مراکز و مدارس، حداقل سهم آموزش و پرورش استان در پیشگیری از کرونا است که امیدواریم کاهش مسافرت جامعه فرهنگیان را به عنوان پیشروان اجتماعی را در بر داشته باشد.

وی اظهار داشت:  دریافت نوبت پذیرش از ۱۰ روز گذشته در تمامی مدارس و اماکن اسکان آموزش و پرورش خراسان جنوبی لغو شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ممنوعیت پذیرش میهمان با تایید مصوبه ستاد مبارزه با کرونا استان بوده است.

سال گذشته ۱۵۱ هزار و ۳۴۸ نفر روز در ۱۴ پایگاه اسکان و ۱۷۵ مدرسه خراسان جنوبی اسکان داده شدند.

هزار و ۱۸۱ کلاس درس برای اسکان نوروزی آماده شده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا هر گونه اسکان ممنوع اعلام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی هم پیش از این اعلام کرد: مهمانسرای ادارات، ستاد اسکان فرهنگیان، خانه‌های معلم، سراهای ورزش و امکانات اقامتی بقاع متبرکه در تعطیلات پیش رو تعطیل خواهند بود و کمپینگ‌ (چادر زدن) در پارک‌ها و بوستان‌های سطح استان نیز ممنوع است.

حسن رمضانی افزود: به منظور جلوگیری از ادحام جمعیت و پیشگیری، کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های نوروزگاه و جشنواره‌ها نوروز ۹۹ در استان برگزار نخواهد شد.

وی گفت: براساس دستورالعمل‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، واحدهای اقامتی شامل هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خراسان جنوبی در ایام نوروز تعطیل نیست اما پذیرش گردشگران و مسافران به صورت تورهای گردشگری و جمعی در اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و سایر اماکن ممنوع است لذا در موارد ضروری به مراجعان خدمات محدود ارائه خواهد شد.

موزه ها و اماکن تاریخی خراسان جنوبی نیز تا اطلاع ثانوی برای ضد عفونی تعطیل شد.

تعداد کل مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی تا دیروز (سه‌شنبه) ۵۱ نفر اعلام شد و ۶ شهرستان این استان تاکنون درگیر با کرونا شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.