وحید داعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، تمهیداتی اندیشیده شده که نام‌نویسی از طریق پیامک انجام شود لذا ضرورتی به حضور در کافی‌نت‌ها نیست.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند از روش‌ سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی Tem.mrud.ir و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ اقدام به ثبت نام کنند گفت: برای رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، آن دسته از متقاضیان که به هر دلیل امکان استفاده از رایانه شخصی در منزل را ندارند می‌توانند از طریق تلفن همراه شخصی خود و با ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار به سر شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ برای ثبت نام اولیه در طرح، اقدام کنند.

داعی یادآور شد: نام‌نویسی نهایی از این متقاضیان پس از رفع ویروس کرونا و با اطلاع رسانی قبلی، از طریق سامانه نام‌نویسی طرح اقدام ملی مسکن به آدرس (tem.mrud.ir) امکان پذیر خواهد بود.

وی گفت: تا شب گذشته ۴۰۰ نفر از شهرهای مختلف استان موفق به نام‌نویسی در مرحله دوم اقدام ملی مسکن شده‌اند که البته این آمار بدون احتساب شهر بیرجند است. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: متقاضیان شهر بیرجند هنوز امکان ثبت‌نام برایشان فراهم نیست و پیگیری رفع مشکل از مرکز هستیم. 

 وی یکی از شرایط ثبت‌نام برای طرح اقدام ملی مسکن را سبز بودن فرم جیم متقاضیان اعلام کرد که این افراد نباید سابقه استفاده از تسهیلات دولتی برای مسکن را داشته باشند.

داعی عنوان کرد: در نوبت اول اقدام ملی برای ۲ هزار  ۴۷۸ نفر واحد، متقاضی از خراسان جنوبی ثبت نام کرده‌ که در مرحله اولیه پایش، ۷۰۰ نفر فرم جیم آنها قرمز بوده است.

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی وزارت راه و شهرسازی برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور است و بر مبنای آن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز سهم بنیاد مسکن است که باید ساخته شود.

براساس مطالعات انجام شده نیاز مسکن استان خراسان جنوبی تا سال ۱۴۰۰ معادل ۲۸ هزار واحد مسکونی است.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان بیش از ۷۶۸ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۴۵۳ هزار نفر شهری ( ۵۹ درصد) و حدود ۳۱۵ هزار نفر در مناطق روستایی مستقر هستند.

براساس آخرین آمار مجموع خانوار شهری و روستایی استان ۲۲۳ هزار خانوار بوده که از این تعداد ۱۲۹ هزار خانوار شهری و ۹۵ هزار خانوار روستایی هستند اما تعداد واحدهای مسکونی استان ۲۱۴ هزار واحد است.

ثبت‌نام مرحله اول خراسان جنوبی همزمان در طرح اقدام ملی مسکن روز شنبه ۱۸ آبان ماه امسال آغاز شد که برای ۲ هزار و ۴۷۸ واحد متقاضی ثبت‌نام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.