به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر حیدری اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی اخباری دریافت کردند که در شرایط حساس کنونی و شیوع ویروس کرونا در کشور، برخی متصدیان داروخانه‌ها و واردکنندگان مواد دارویی در استان اقدام به دپو و سوءاستفاده از شرایط فعلی کشور می‌کنند و از طریق دپو دارو و مواد ضد عفونی سودجویی می‌کنند که موضوع پیگیری شد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی استان در همین راستا مالک یکی از داروخانه‌های شهرستان بیرجند را شناسایی کردند که با راه‌اندازی تشکیلات باندی اقدام به دایر کردن انبارهای خانگی غیرمجاز در نقاط امن و احتکار دارو و قرص‌های غیرمجاز در شرایط غیراستاندارد و بسیار نامطلوب و غیربهداشتی کرده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: ماموران پس از شناسایی ۲ انبار احتکار دارو در بیرجند، با هماهنگی مقام قضایی و همراهی نمایندگان اداره غدا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان این انبارها را بازرسی کردند.

وی بیان کرد: ماموران در بازرسی از این ۲ انبار غیرمجاز مقادیر زیادی دارو شامل ۱۷۹ قلم انواع دارو و مواد ضد عفونی و بهداشتی را کشف کردند که در این راستا سرباند و ۲ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و داروهای کشف شده با سه خودرو برای تعیین نوع و ارزش ریالی به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان منتقل شد.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی استان خراسان جنوبی معرفی و منتقل شدند.

وی گفت: احتکار و انبار کردن دارو و مواد بهداشتی در محیط‌های غیراستاندارد علاوه بر ضربه اقتصادی به کشور و فروش این داروها با قیمت‌های زیاد و بدون اخذ ویزیت پزشک به صورت مخفیانه، احتمال فاسد شدن و گذشت تاریخ مصرف این داروها را به دنبال خواهد داشت که در صورت عرضه به بازار باعث بروز خطرات جانی و آسیب‌های جسمی میان شهروندان خواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی هشدار داد: پلیس با افراد فرصت طلبی که با توجه شرایط کنونی کشور اقدام به فعالیت غیرقانونی و احتکار دارو و مواد غذایی می‌کنند طبق قانون قاطعانه و با شدت برخورد می‌کند تا زمینه سوء‌استفاده مفسدین اقتصادی فراهم نشود.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار مواد غذایی، بهداشتی و دارویی بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

چند انبار احتکار و اختفای اقلام بهداشتی در خراسان جنوبی طی روزهای اخیر با گشت‌های مشترک دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و اجرایی کشف و با متخلفان برخورد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.