مهدی هنری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر از جهادگران استان برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بسیج شدند و ضد عفونی کردن اماکن و معابر از اقدامات گروه‌های جهادی است.

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم همکاری با دستگاه‌های متولی در پیشگیری، مشاوره و آگاه‌سازی مردم با ظرفیت گروه‌های جهادی، قرارگاه جهادی مقابله با کرونا در استان شکل گرفت.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی بومی و گروه‌های محله‌محور پایگاه بسیج نسبت به تهیه طرح توجیهی اقدام و از ابتدای هفته جاری فعالیت خود را آغاز کردند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۶۳۰ مسجد، حسینیه و فضای آموزشی و بیش از ۱۶۰ مورد از اماکن عمومی و معابر استان تاکنون ضد عفونی شده و این برنامه تا زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

وی از توزیع بیش از ۴۰۰ لیتر مواد ضد عفونی و اقلام بهداشتی بین مردم مناطق محروم خبر داد و افزود: همچنین از ظرفیت کارگاه‌های خیاطی اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان برای تولید ماسک استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: اولین گام در شهرستان قاینات با پیگیری فرماندهی سپاه شهرستان و هماهنگی با شبکه بهداشت سه کارگاه تولید ماسک در شهر قاین، خضری و اسفدن شروع به فعالیت کرد.

هنری گفت: این کارگاه‌ها در مجموع روزانه قابلیت دوخت حداقل سه هزار ماسک را دارند و پس از تولید، ماسک‌ها برای استریل شدن در اختیار شبکه بهداشت گذاشته شده و پس از بسته‌بندی بخشی به صورت رایگان بین مردم مناطق محروم توزیع می‌شود و بخشی با هزینه تمام شده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با پیگیری صورت گرفته، پس از تامین پارچه مورد تایید بهداشت تا ابتدای هفته آتی کارگاه‌های تولید ماسک در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.