محمد محمدزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو دستور استاندار خراسان جنوبی مبنی بر ساماندهی زباله‌گردها و دستور دادستانی بلافاصله مدیریت پسماند مامور پیگیری برای تشکیل تیم ساماندهی شد.

وی بیان کرد: طبق این درخواست فرمانداری، نیروی انتظامی، پلیس اماکن، اتاق اصناف و شهرداری مسوول ساماندهی میدانی زباله‌گردها با توجه به اهمیت پیشگیری از ویروس کرونا هستند.

معاون شهردار بیرجند گفت: زباله‌گردهای مرکز استان در چهار هزار سطل زباله سطح شهر فعال هستند که در قالب تیم ساماندهی در وهله اول تذکر و در مرحله دوم برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این تیم ابتدای امسال هم در مرکز استان فعال بوده است افزود: در قالب این تیم تمامی اماکن غیرمجاز زباله پلمب خواهد شد.

محمدزاده اظهار داشت: فعالیت دستفروشان سه راه اسدی بیرجند از دیگر معضلات روزهای گذشته بود که با دستور دادستانی از امروز دستفروشان به بازار روز بلوار مسافر منتقل شدند و اماکن مورد نیاز یک ماه به صورت رایگان در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی از فعالیت معاونت‌های مختلف شهرداری در مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: همه معاونت‌ها در حوزه اختیارات نسبت به ضد عفونی اماکن عمومی، اتوبوس‌های شهری، گاردریل‌ها، بازار و سرویس‌های بهداشتی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

اولین مورد مثبت ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی (شنبه) دهم اسفند و ۲ مورد مثبت دیگر روز یکشنبه اعلام شد. 

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون اغلب استان‌های کشور را نیز درگیر کرده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و خودداری از تردد و سفرهای غیرضروری می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.