غلامرضا آهنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر محلول ضدعفونی کننده موردنیاز استان توسط این کارخانه تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: این واحد تولیدی آمادگی دارد در صورت تامین الکل، خط تولید مواد ضدعفونی را افزایش دهد که تامین الکل از سایر استان‌ها در حال رایزنی است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به طور میانگین روزانه پنج هزار بطری مواد ضدعفونی کننده در سطح داروخانه‌های استان توزیع می‌شود اما کماکان با کمبود این مواد و تقاضای مردمی مواجه‌ هستیم.

وی درباره کمبود ماسک در استان گفت: استفاده از ماسک برای همه مردم الزامی نیست بلکه پزشکان، پرستاران و کادر بهداشتی و درمانی که با بیماران در ارتباط هستند و بیماران تنفسی باید از ماسک استفاده کنند.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافت و به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده، تاکنون ۲۷ استان کشور را نیز درگیر کرده است.

بنابر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند تاکنون ۱۵ نمونه مشکوک به کرونا از استان خراسان جنوبی به تهران ارسال شده که نتیجه ۱۲ مورد منفی و سه مورد مثبت اعلام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

کیانوش جهانپور افزود: تاکنون ۱۷۵ مورد بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان نیز در کشور داریم که عدد قابل توجهی است.

وی اظهار داشت: نمودار ابتلا به ویروس کرونا همچنان صعودی است. موضوع در اغلب استان‌های کشور جدی است و امیدواریم با رعایت مردم بتوانیم از افزایش بار بیماری در روزهای آتی جلوگیری کنیم.

اولین مورد مثبت ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی دیروز (شنبه) دهم اسفند اعلام شد. بیمار کرونایی فردی ۵۵ ساله است که احتمال می‌رود خارج استان مبتلا شده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تردد و سفرهای غیرضروری می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.