دکتر علی اکبر اسماعیلی روز یکشنبه درباره راهکارهای مقابله با اضطراب ناشی از وجود ویروس کرونا گفت: فرض کنیم امروز ما یا یکی از نزدیکان به بیماری کرونا مبتلا شده‌ایم و قرار است از خود یا فرد بیمار مراقبت کنیم، در این گونه موارد یکی از موثرترین راه‌هایی که می‌تواند به مدیریت استرس و افزایش روحیه امید در فرد کمک کند مکانیسم تاب آورانه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، وی با اشاره به اهمیت اعتقادات و یادآوری گذر از سایر شرایط سخت زندگی هر فرد خاطرنشان کرد: قطعا می‌توانیم این بیماری را مثل بسیاری از بیماری‌های دیگر شکست دهیم.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند گفت: برای اینکه خودمان را بیش از حد در معرض عوامل اضطراب‌زا و بیمارگونه قرار ندهیم، باید منابع اطلاعاتی که وارد ذهن می شود، مدیریت شده باشد و به اخبار ضد و نقیض و بازدیدهای بیمارگونه به رسانه‌های مختلف فضای مجازی توجه نشود.

وی با توصیه به دریافت اطلاعات درست از منابع موثق و علمی گفت: در حال حاضر مطمئن‌ترین راه و منبع موجود برای دسترسی به اطلاعات درست، سازمان بهداشت جهانی در سطح بین‌المللی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح ملی و روابط عمومی‌ها و ستاد اجرایی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح استانی است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه همشهریان خودشان را در معرض عوامل اضطراب‌زا قرار ندهند و فقط به منابع موثق رجوع کنند افزود: یکی از راه‌های مدیریت استرس و کنترل اضطراب در شرایط فعلی که موج اضطراب به ابتلا به ویروس کرونا در سطح جامعه است، این است که باید مسئولانه و واقع بینانه به حوادث اطراف خود نگاه داشته باشیم.

وی با اشاره به قدرت سرایت بیماری کرونا و بیان اینکه افرادی در اطراف ما شاید دچار این بیماری شوند گفت: یکی از نکات دیگری که در روانشناسی مثبت گرایانه برای کاهش اضطراب وجود دارد بحث خوداتکایی است.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه اظهار داشت: اضطراب و استرس بیمارگونه نه تنها سیستم ایمنی بدن را تضعیف خواهد کرد بلکه مدیریت رفتار ما در محیط را دچار اختلال می‌کند. 

وی با بیان اینکه باید نگاه خوداتکایی و خودمراقبتی را در دستور کار خود برای مواجهه با استرس قرار دهیم گفت: مسلما رعایت نکات بهداشتی که توسط منابع موثق در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد، می‌تواند بهترین راهکار و روش برای مواجهه با استرس باشد.

بنابر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند تاکنون ۱۵ نمونه مشکوک به کرونا از استان خراسان جنوبی به تهران ارسال شده که نتیجه ۱۲ مورد منفی و سه مورد مثبت اعلام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

کیانوش جهانپور افزود: تاکنون ۱۷۵ مورد بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان نیز در کشور داریم که عدد قابل توجهی است.

وی اظهار داشت: نمودار ابتلا به ویروس کرونا همچنان صعودی است. موضوع در اغلب استان‌های کشور جدی است و امیدواریم با رعایت مردم بتوانیم از افزایش بار بیماری در روزهای آتی جلوگیری کنیم.

اولین مورد مثبت ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی دیروز (شنبه) دهم اسفند اعلام شد. بیمار کرونایی فردی ۵۵ ساله است که احتمال می‌رود خارج استان مبتلا شده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تردد و سفرهای غیرضروری می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.