محمد دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با مهر اظهار کرد: در جلسه ستاد استانی کرونا مقرر شد تمامی مبادی ورودی به استان از جمله فرودگاه‌ها راه آهن و پایانه‌های مسافربری تیم‌های تشخیص علائم احتمالی بیماری کرونا مستقر شوند.

وی بیان کرد: این در راستای ایجاد اطمینان و آرامش در جامعه و همچنین برای اطمینان از اینکه ورودی‌های استان تا حدی کنترل شود رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: استقرار این تیم‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و بسیج و سپاه و فرماندهی انتظامی استان انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص نتایج آزمایشات چند مورد بیمار مشکوک قوی به علائم کرونا در استان نیز بیان کرد: هنوز پاسخ این تست‌ها به استان ارسال نشده است و تا ساعت ۱۴ امروز نتیجه را از طریق رسانه‌های رسمی اعلام خواهیم کرد.

دهقانی از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و آرامش روحی و روانی خود و خانواده را حفظ کنند.

وی ادامه داد: هم استانی‌ها در جهت پیشگیری از این بیماری و حفظ سلامت خود و اطرافیان از ترددهای غیرضروری به خصوص در امکان عمومی و شلوغ پرهیز کنند.

دهقانی خواستار رعایت موارد بهداشتی شد و گفت: شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه مورد تاکید است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سهمیه ماسک استان هنوز جذب نشده و در این زمینه در استان کمبود داریم سالمندان و افرادی که زمینه بیماری‌های تنفسی دارند از منزل خارج نشوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.