محمدصادق معتمدیان شامگاه جمعه در این بازدید که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز حضور داشتند، به منظور بررسی شرایط موجود از بخش‌های اورژانس، آی سی اورژانس، ایزوله عفونی تنفسی و بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند بازدید کرد.

در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و تصمیمات ستاد پیشگیری از بحران در استان خراسان جنوبی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا انتخاب و تجهیز شده است.

۲ دستگاه ایزوله فشار منفی و ۲ دستگاه ضدعفونی کننده سطوح روز چهارشنبه هفتم اسفند با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مستقر و نصب شده است که با استفاده از پلاسمای سرد برای پاکسازی محیط موثر بوده و از انتقال عفونت نیز جلوگیری می‌کند.

نمونه‌های مشکوک به کرونا در استان تاکنون به تهران ارسال شده اما تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه ویروس‌ شناسی به منظور تشخیص ویروس کرونا نیز خریداری و روز گذشته وارد بیرجند شد که به زودی آزمایشگاه بیمارستان ولی عصر نیز راه‌اندازی می‌شود و نیازی به ارسال نمونه به تهران نخواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند، از پرسنل و کادر درمانی که در این مقطع حساس، ایثارگرانه و شبانه‌روزی در جهت صیانت از سلامت مردم تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

در حال حاضر ۵۰۰ مرکز بهداشتی درمانی استان برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در آمادگی کامل قرار دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (جمعه) درباره مصوبات پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا گفت: امروز با مستنداتی که در ستاد ارائه شد و با توجه به اینکه ممکن است در بیش از ۲۲ استان مورد مثبت در روزهای آینده داشته باشیم، قرار شد مدارس کل کشور از این تصمیم تبعیت کنند و در یک دوره سه روزه از شنبه تا دوشنبه در سراسر کشور مدارس تعطیل اعلام شود.

سعید نمکی افزود: با بررسی اپیدمیولوژیک که از رصدهای بین المللی و ملی از بیماری انجام شده، روند به گونه‌ای دیده می‌شود که پیک بیماری در روزهای آینده است. این به معنای وحشت مردم نیست. با هوشمندی مردم و به صحنه آمدن همه دست اندرکاران و همه رسانه‌ها و خبررسانی دستگاه‌های مختلف و اشراف مدیران ما در همه عرصه‌ها، این خیز آتی بیماری را به خوبی تحت کنترل قرار خواهیم داد. به هر حال مردم باید در جریان روند آتی بیماری باشند.

وزیر بهداشت بیان کرد: تقاضای من از مردم این است که بیشتر همراهی کرده و از ترددها واقعا کم کنند. این اولین درخواست من به عنوان وزیر بهداشت از مردم است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز (جمعه) اعلام کرد: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید در کشور با افزایش ۱۴۳ مورد جدید به ۳۸۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: ۷۳ نفر در روزهای گذشته بهبود یافتند و ۳۴ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: میانگین سن بستری بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

ویروس کرونا تاکنون ۲۴ استان کشور را درگیر کرده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.