به گزارش بامداد شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی در پیام محمد صادق معتمدیان پس از بیان «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» آمده است: دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ برگ زرین دیگری بر دفتر تاریخ پرافتخار استان خراسان جنوبی افزوده شد. 

وی اظهار داشت: مردم فهیم استان پا به پای مردم ایران زمین، خوش درخشیدند و بار دیگر با گام‌های استوار و اراده پولادین در صحنه‌ای سرنوشت ساز حضور یافتند تا مُهر تأییدی بر دلبستگی مردم با نظام و انقلاب اسلامی باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: فرهنگ و پیشینه‌ی این مردم نشان داده است که همواره در مقاطع تاریخی، با عزمی راسخ به میدان آمده و نسبت به تعیین سرنوشت خویش حساس بوده‌اند و بر فراز قله‌های وفاداری درخشیده‌اند.

وی افزود: اینجانب ضمن تبریک به مردم شریف و قدرشناس استان، از کلیه‌ی عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و همه‌ی دست اندکاران انتخابات به ویژه مرکز صدا و سیمای خراسان جنوبی که در برگزاری این حماسه پرشور نقش آفرین بودند، صمیمانه سپاسگزارم.

معتمدیان بیان کرد: اینک زمان رقابت‌ به پایان رسیده و رفاقت آغاز گشته است. ضمن تبریک به همه منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی، آرزومندم نمایندگان محترم در «خانه ملت» در کنار خدمتگزاران مردم در دولت با تعامل و همبستگی، خدمت صادقانه به مردم را در اولویت‌ قرار دهند؛ ان شاءالله. 

رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ساعت ۸ صبح (جمعه) دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در  خراسان جنوبی آغاز شد، به دلیل استقبال گسترده مردم از ساعت ۱۸ روز جمعه در سه مرحله تا ساعت ۲۳ در این استان تمدید شد و براساس ابلاغیه وزارت کشور در تمامی شعب تا زمانی‌ که مردم حضور داشتند، فرایند رای‌گیری ادامه یافت.

۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند و در نهایت اسامی ۷۰ نامزد شامل ۶۵ مرد و پنج زن برای این استان از سوی شورای نگهبان اعلام شد که طبق آخرین آمار از این تعداد ۳۰ نفر انصراف دادند و ۴۰ نفر در عرصه رقابت باقی ماندند.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه شامل «بیرجند، درمیان و خوسف»، «نهبندان و سربیشه»، «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» و «قاینات و زیرکوه» است.

۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان مستقر شد که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

۵۶۴ هزار و ۹ نفر در این استان مرزی واجد شرایط رای دادن هستند و خراسان جنوبی چهار کرسی در مجلس یازدهم دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.