سید کمال‌الدین میرجعفریان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از آغاز عملیات تامین زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری «بند دره» شهر بیرجند افزود: یکی از زیرساخت‌های بسیار ضروری و مورد نیاز مردم استان به ویژه شهر بیرجند داشتن فضای تفرجگاهی مناسب برای خانواده‌ها، مسافران و میهمانان بود.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با دستور استاندار خراسان جنوبی، همه دستگاه‌های مربوطه برای تامین زیرساخت‌های لازم در منطقه گردشگری بند دره بیرجند بسیج شده‌اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه ۲۲ بهمن امسال با حضور استاندار آغاز شد و در یک هفته این طرح وارد فاز اجرایی شده است.

وی گفت: همچنین مقرر شد تمامی دستگاه‌ها به ویژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت توزیع برق، گاز، شرکت آب و سایر دستگاه‌ها با محوریت شهرداری نسبت به اجرای این طرح مهم اقدام کنند.

وی بیان کرد: یکی از موانعی که در این محدوده وجود داشت موضوع جاده دسترسی بود که با هماهنگی‌ها و پیگیری استاندار در سفر رییس بنیاد مستضعفان به استان با طرح تعریض آن موافقت شد.

میرجعفریان ادامه داد: سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان با واگذاری ۴۰ متر زمین و ایجاد آیلند در بلوار ورودی بند دره موافقت کرد و اکنون عملیات اجرایی تسطیح و تعریض جاده در حال انجام است.

وی گفت: طرح جامع بند دره توسط شهرداری در دست انجام است که در مسیر جاده طرح‌هایی از جمله پیاده راه، پیست دوچرخه سواری، فضای سبز و زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی تامین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین شهرداری نسبت به تامین زیرساخت‌های دیگر از جمله محل اسکان مسافران، احداث آلاچیق، سرویس بهداشتی، پارکینگ و سایر امکانات با نورپردازی مناسب و تامین روشنایی اقدام خواهد کرد.

وی گفت: امید است با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی فاز نخست این مجموعه با سرعت پیش برود و تا قبل از پایان سال به اتمام برسد.

میرجعفریان اظهار داشت: فاز دوم نیز براساس طرح تکمیلی بعد از نوروز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این بازدید که مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، ورزش و جوانان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز، شهردار بیرجند و سایر دستگاه‌های مرتبط  حضور داشتند با تامین زیرساخت‌های مختلف موافقت شد.

ایجاد دیوار ساحلی، تامین روشنایی معابر، گازرسانی به منطقه بند دره، ایجاد فضای سبز، فضای ورزشی از جمله چمن مصنوعی، فضای تفریحی و اقامتی، زیباسازی و نصب آلاچیق، تله سیژ، برق‌رسانی، دسترسی به تلفن و اینترنت و از این قبیل اقدامات توسط دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این بازدید حاضر شد و درخصوص رفع برخی مسایل و مشکلات به دستگاه‌های اجرایی دستور پیگیری و سرعت در کار را داد.

بند دره با موقعیت کوهستانی و بند آبی در شهر بیرجند یکی از مناطقی است که مردم برای گردش و گذران اوقات فراغت به آنجا می‌روند و بهسازی آن سال‌ها مورد مطالبه و انتظار مردم بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.