این طرح با هدف توانمندسازی و استفاده از ظرفیت افراد دارای معلولیت در استان اجرا و فضای کافه هنر با همکاری و مساعدت شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند و حمایت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی تامین و با کمک اداره کل بهزیستی استان تجهیز و تکمیل شده است. 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در آیین افتتاح کافه کامه اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح یکی از پروژه‌هایی هستیم که منجر به توانمندسازی معلولان می‌شود و در راستای استفاده این قشر از فرصت‌های برابر اجتماع است.

علی عرب نژاد با اشاره به اشتغال مستقیم پنج نفر در کافه هنر افزود: در این مکان علاوه بر پذیرایی از مشتریان، معلولان فعالیت‌های هنری خود را از جمله صنایع دستی، موسیقی، تئاتر و نقاشی عرضه می‌کنند که این مهم برای توانمندسازی اقتصادی معلولان تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به مزیت‌های کافه کامه در راستای شکوفایی استعداد معلولان گفت: در این طرح خواسته‌ایم با تلفیق هنر و اقتصاد فرصت ایجاد توانمندسازی را برای تعدادی از معلولان فراهم کنیم و امیدواریم طرح مذکور به عنوان طرح نمونه برای سایر استان‌ها هم قابل استفاده باشد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: این گونه فضاها می‌تواند محیطی برای گردهمایی معلولان، افزایش خودباوری، پیشگیری از ناامیدی و افسردگی و افزایش انضباط طلبی موثر باشد.

وی از همراهی شهرداری و شورای شهر در تخصیص مکان با قیمت مناسب برای افتتاح کافه کامه قدردانی کرد.

عرب نژاد همچنین گفت: دهه فجر امسال ۳۲۲ طرح اشتغالزایی افتتاح شد که ۱۳۰ میلیارد ریال به این حوزه در راستای توانمندسازی و اشتغال افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی استان اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز با قدردانی از پیگیری بهزیستی در جهت توانمندسازی افراد دارای معلولیت و حمایت از کارآفرینان و کارفرمایانی که حامی این افراد هستند، از اینکه مسوول کافه هنر یک بانو است، اظهار خرسندی کرد.

نفیسه نخعی افزود: بانوان ما در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی توانمندی‌های بسیاری دارند که امروز نمونه آن را شاهدیم و امیدواریم این موضوع در حیطه اشتغال و توانمندی‌ها و کارآفرینی بانوان ادامه داشته باشد و متولیان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از این حوزه حمایت کنند.

در پایان این مراسم که مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز حضور داشت، از عوامل راه‌اندازی کافه هنر با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.