به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبادی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه‌های استان با اشاره به آیاتی از قرآن پیرامون خلقت انسان بیان کرد: انسان در نظام حکیمانه خلقت آفریده شده که تمام کارها بر اساس برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه در چنین جهانی که حکیمانه آفریده شده، آدم می‌خواهد مطابق بر میل خودش جلو رود که با قانون آفرینش متضاد است، اظهار کرد: تمام مسائل دنیا حساب شده بوده و اگر انسانی این حقیقت را درک نکند، ناشی از جهل خودش است.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: اگر جنایت کاران جنگی بعد از اقدامات وحشیانه خود دچار فشار وجدان شده و گاهی خودکشی می‌کنند، به دلیل وجود نفس لوامه در انسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نظام آفرینش نظامی کنترل کننده است، گفت: بر اساس آیات قرآن، انسان باید در نهایت پاسخگوی اعمال خود باشد.

وی با بیان اینکه انسان لحظه به لحظه با عکس العمل خودش بازی می‌کند، اظهار کرد: سرکشی‌های هر شخص به ضرر خودش است چراکه آثار اعمالش به خودش بر می‌گردد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه انسان می‌تواند به عنوان سرگرمی خدا، قیامت و نفس لوامه را فراموش کند اما این اعمال بازتاب دارد، گفت: اگر خدا فراموش شود، انسان به فراموشی خودش دچار می‌شود.

وی با اشاره به رویش گندم در بیابان بیان کرد: دنیا به اندازه‌ای حساب و برنامه دارد که برای رویش یک دانه گندم بایدها و نبایدها باید رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: حتی یک حیوان میزان خوردنش را می فهمد اما برخی انسان‌ها بعد از سیری هم به هوا و هوس می‌خورند.

وی با بیان اینکه فرهنگ منحط غرب می‌گوید از هرچه خوشتان می‌آید همان را انجام دهید، اظهار کرد: خوش آمدن با خیر بودن تفاوت دارد، بنابراین انسان باید به دنبال چیزی باشد که به خیر او است.

حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: انسان عاقل است و باید بر اساس خیر و شر عمل کند نه بر اساس تفکر لیبرالیسم غرب پیش برود.

وی با بیان اینکه انسان مؤمن از سختی‌های زندگی هم لذت می‌برد اما امروزه بسیاری از نبایدها و سرگرمی‌ها به دلیل فرهنگ بیگانه باب شده است، گفت: کسانی وجود دارند که تمام زندگی شأن درست بوده و دارای شغل، جایگاه و زندگی هستند اما دست به اختلاس می‌زنند و در ادامه را به بن بست می‌خورند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی افراد دیگر هم در قالب دیگری عمل کرده اما توجیهی به نام منافع ملی دارند، گفت: وقتی اصول انسانیت رها شود ماهیت انسان عوض می‌شود بنابراین مانند گرگ عمل و مانند روباه مکر می‌کند.

وی با بیان اینکه گنج‌های معنوی زیادی در قرآن و اسلام وجود دارد که انسان‌ها با آنها فاصله دارند، افزود: مسئولان برای ایجاد و ترویج فرهنگی اسلامی، الهی و انسانی کوشش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1357468
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.